Passos a seguir

Les nostres recomanacions online si la teva situació és urgent

La legislació actual sobreprotegeix les grans multinacionals que operen en règim d’oligopoli el sector dels subministraments bàsics i deixa en absoluta indefensió la ciutadania, vulnerant els drets humans de forma sistemàtica.

Per això, cal que la ciutadania ens organitzem i defensem els drets que són nostres. Cal escoltar, preguntar i posar en pràctica el que s’explica i es comparteix de forma col·lectiva, perquè és fruit dels millors aprenentatges.

Fins al moment, l’experiència col·lectiva ens demostra que la millor manera de defensar l’accés universal als subministraments bàsics és a través del traspàs d’informació i aprenentatge en l’assessorament col·lectiu. El mateix ens ha ensenyat que si tens problemes per fer front al pagament dels subministraments bàsics o tens un avís de tall, hi ha 3 coses que no pots deixar de fer:

  • Vine a tots els assessoraments col·lectius de l’APE i informa’t a poc a poc de quins són els teus drets: que no te’ls tallin!
  • Informació prèvia: Infografia / Resum dels passos a seguir si no pots fer front a les teves factures d’aigua, llum i gas.
  • Segueix els passos que s’expliquen a continuació.
  • Segueix participant en els assessoraments, un cop solucionada la teva situació pots seguir ajudant a gent que es troba en la mateixa situació que tu!

Al nostre apartat documents útils, trobaràs totes les plantilles per poder denunciar i solucionar el teu cas.

Tens problemes per pagar l’aigua, la llum o el gas?

Pot ser que et trobis en alguna d’aquestes situacions:

Cas 1: Fa temps que t’adones que no podràs pagar

Cas 2: Has rebut un avís d’impagament

Cas 3: Has rebut un avís de tall

Cas 4: T’acaben de tallar un subministrament bàsic

Cas 5: Portes molt de temps sense un subministrament bàsic

Cas 6: Estàs acumulant deute amb la companyia subministradora?