https://farmaciachiclanapozo.com/

Assessorament 8 de febrer de 2023

Han passat ja dues setmanes des del darrer assessorament, per tant, ens toca posar fil a l’agulla altre cop. Comentem que en el mateix moment que estem fent l’assessorament col·lectiu, s’està duent a terme el judici contra l’empresa de recobrament d’Endesa.

Anem amb els casos d’avui. El primer ens el porta el Henry de Lleida i és el cas de la seva mare, que té tot el subministrament energètic elèctric. Diu que deixa de posar la calefacció perquè no li pugin tant les factures i troba que no és una situació digna. Ens pregunta pel Fons de Solidaritat que està dins el conveni i si la seva mare hi podria accedir. Li comentem que és un mecanisme que encara no està en funcionament i que està en fase de creació. També li recordem les condicions que marca el conveni amb Endesa.

La Djamila ja porta un temps venint i és un membre actiu dins el moviment; avui ens posa al dia del seu cas. Va presentar una queixa al Síndic de Greuges per assetjament telefònic per part d’empreses de recobrament de deute i li han contestat que han notificat a l’empresa que s’ha entrat una reclamació al respecte. Des d’aquell moment, ha deixat de rebre trucades. Deixem que el recurs prengui el seu camí i celebrem que la situació s’hagi alleujat.

L’Isa de Blanes, comenta que li han arribat factures de regulació del deute que no acaba d’entendre massa bé; a la vegada que li arriben cartes amb el deute acumulat. Ja són vàries les persones que es troben en aquesta situació d’incertesa i algunes han anat a la companyia per posar-se el dia sobre el seu deute. Recomanem que la gent ho faci i que també hem de comunicar a l’empresa que aquestes pràctiques comunicatives son confoses.

L’últim cas és el del Manel de Lleida que ens porta novetats. Ha rebut l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) i té dubtes si és millor contractar el subministrament amb empreses del mercat regulat. També comenta que rep avisos d’impagament, fet que el fa estar intranquil. Per una banda, li comentem que tot i que hi ha empreses amb valors més propers als de l’APE al mercat lliure, per com funciona el sistema per tal d’accedir al bo social -l’única i ineficient ajuda econòmica que podem rebre- hem de contractar els serveis amb una empresa del mercat regulat, amb valors molt allunyats als nostres i que formen part de l’oligopoli. Per l’altra, li recomanem que si creu que estarà més tranquil, pot proporcionar a l’empresa l’IRER que li han facilitat des de Serveis Socials.

Posem fi a l’assessorament per avui, a l’espera del resultat del judici. Amb ganes que les males praxis de les empreses tinguin conseqüències! I si no és ara, ho serà més endavant, perquè continuarem lluitant pels nostres drets!