L’assessorament d’aquest dimecres 16 de setembre ha coincidit amb el judici de la nostra companya Dolors
Al matí, algunes companyes de l’APE l’han acompanyada als jutjats de Lleida per donar-li suport i altres han realitzat una acció davant d’Endesa per assenyalar als responsables d’aquesta injustícia. Avui la Dolors ens acompanya també a l’assessorament i per tant, després de donar la benvinguda i explicar el funcionament de l’APE, la primera paraula és per ella. Ens explica que ha passat molts nervis, i que tota aquesta situació li ha causat molts problemes de salut. Té por que guanyi Endesa, però així i tot ens assegura que té molta força per seguir lluitant!
El segon torn de paraula és per la Paula. La Paula és treballadora de Càritas a la província de Girona. Avui s’ha connectat a l’assessorament perquè treballa amb moltes persones que tenen problemes per accedir als subministraments bàsics. Ens ha plantejat dubtes amb relació a tres situacions que es troba sovint: famílies que tenen deute amb empreses subministradores, persones que viuen en habitatges recuperats i tenen dificultat en accedir a subministraments de forma regular i propietaris de pisos que posen pegues per fer el canvi de nom dels subministraments a les persones llogateres i que per tant dificulten que aquestes puguin sol·licitar els ajuts als quals tenen dret. Li compartim el nostre coneixement col·lectiu sobre els diferents temes i l’invitem a seguir col·laborant amb nosaltres, així com a passar l’enllaç dels assessoraments col·lectius perquè es puguin connectar les famílies afectades.
Tot seguit el Ricardo ens planteja els seus dubtes sobre les factures d’aigua que li han arribat després de donar d’alta el comptador. Li expliquem a què es refereixen els diferents conceptes que apareixen a la factura i l’animem a contactar amb Agbar si té algun altre dubte.
L’últim cas nou de l’assessorament és el de d’una dona que viu en un habitatge recuperat a la Zona Franca amb tres noies. Ens comenta que vol regularitzar els subministraments. Li recomanem que primer de tot s’empadroni. Al següent assessorament mirarem de seguir amb aquest cas.
Després dels casos nous, diverses companyes ens actualitzen com van avançant els seus casos. Alguns s’han solucionat i altres encara estan en camí d’una solució.
Des de l’APE seguirem lluitant i acompanyant-nos per garantir que cap llar visqui sense subministraments bàsics! Ens tornem a reunir d’aquí a dos dimecres, el 30 de setembre.