Inaugurem l’any amb un nou assessorament col·lectiu
Com sempre, iniciem donant la benvinguda a les persones nouvingudes i explicant què és l’APE i quins són els principals passos a seguir en cas d’estar en situació de pobresa energètica. Tot seguit, passem a conèixer la situació de les persones que venen per primera vegada i a revisar en quin punt estan alguns dels casos que ja coneixem.
La Voski és veïna de Nou Barris i viu amb la seva filla. En aquest moment, cap de les dues té ingressos i fa poc ha iniciat un lloguer social. Vol posar els subministraments al seu nom i ve a l’assemblea per assessorar-se de com fer-ho i de com pot rebaixar les factures. Li aconsellem que primer de tot vagi al PAE i sol·liciti l’informe de risc d’exclusió residencial. Un cop el tingui, organitzarem un acompanyament per anar a les diferents subministradores per canviar de nom l’aigua, la llum i el gas, sol·licitar les diferents ajudes a què té dret i ajustar la tarifa a les seves necessitats.
L’Hugo comparteix un pis de lloguer a l’Eixample. Comenta que els hi han arribat tres factures de gas d’uns 300 € i que han descobert que és perquè el termòstat de la calefacció no funciona. El propietari no vol fer-se càrrec d’aquesta despesa ni de la reparació. Aquest cas se surt una mica del nostre coneixement i li recomanem que revisi bé les clàusules del contracte i que vagi a l’oficina d’Habitatge on potser poden organitzar una mediació per ajudar-lo.
L’Eduard ens informa de l’estat del cas de la Lucinda de Sant Martí. La Lucinda va rebre un missatge dient que havia de renovar el bo social. Va anar al PAE per tramitar la renovació, on li van dir que anés a Naturgy perquè no sabien quina documentació havia de presentar. Per l’experiència amb Endesa, li comentem que és com tornar a començar i que s’han de presentar tots els papers una altra vegada. En el seu cas, el DNI, el padró, la fe de vida i el certificat no nominal de discapacitat.
La Leonor, veïna de Ripollet, Cerdanyola, ha vingut per explicar-nos com avança el seu cas. Fa unes setmanes va venir a l’assessorament perquè pagava factures molt altes i ha seguit totes les passes que li vam recomanar. Va anar a Endesa i a Naturgy i va donar de baixa els serveis addicionals que li feien pagar i no necessitava, s’ha passat al mercat regulat i ha obtingut el bo social, que li representarà un estalvi del 40% del consum. Només li falta l’informe de risc d’exclusió residencial, que ens comenta que l’assistenta social no li vol fer. Li recomanem que torni a Serveis Socials i que insisteixi. És el seu dret.