https://farmaciachiclanapozo.com/ inhub.ca

Assessorament 14 d’octubre

Com ara ja va sent habitual, aquest dimecres 14 d’octubre ens hem tornat a reunir de forma semipresencial. Hem començat l’assessorament col·lectiu donant la benvinguda a les persones noves i explicant què és l’APE i com funcionem. Després de repassar quins són els principals llocs on ens hem d’adreçar si estem en situació de pobresa energètica, donem la paraula als nous casos de l’assessorament:

La primera a compartir el seu cas és la Cintia. Viu de lloguer en una caseta de Can Peguera i recentment ha rebut dos avisos d’un consum irregular d’aigua, així com unes factures molt superiors del que són habituals a casa seva. Comentem que podrien ser dues coses, una sobre facturació de trams d’aigua en algunes factures post confinament, que correspon al consum mal estimat durant els mesos de confinament, o una fuga d’aigua. Li recomanem que comprovi el comptador d’aigua abans d’anar a dormir i en llevar-se. En cas de sospitar una avaria, hauria d’anar al PAE des d’on li poden enviar un lampista per arreglar la fuga i després anar a reclamar a Agbar. L’animem també a què reclami la possible sobre facturació de trams d’aigua. La Cintia també ens ensenya les seves factures d’electricitat. Tot i que té les factures molt ben optimitzades, ens explica que a l’hivern passen molt fred i que paguen factures molt altes. Li proposem participar en un estudi que estan realitzant les companyes de l’IREC per mesurar les condicions tèrmiques a les llars i l’animem a informar-se sobre ajudes per millorar l’eficiència energètica del seu habitatge.

La següent en exposar el seu cas és la Judit. Viu amb el seu fill. Ens comenta que té un deute amb Endesa en un pis on ja no viu i vol saber si tenint aquest deute pot donar d’alta la llum a un pis nou amb una altra companyia. Té l’informe de risc d’exclusió residencial (IRER). Li expliquem que, com la distribuïdora és sempre Endesa, qualsevol comercialitzadora coneixerà el deute. Li comentem que intenti fer directament l’alta amb Endesa. I que en cas que Endesa li faci assetjament, la podem ajudar a denunciar-ho!

Després comentem el cas d’en Víctor, activista de l’APE des de fa anys i que recentment ha rebut una denúncia d’Aldro per un deute que té amb la companyia des de fa temps. Com que la quantia és baixa, no li han donat advocat d’ofici i ara li volen fer pagar el deute. Des de l’APE hem contactat amb els advocats d’Aldro i sembla que estan oberts a desistir la demanda a canvi d’un pla de pagament pel deute. Entre totes fem una proposta, que s’ajusta als baixos ingressos d’en Víctor, per intentar negociar la condonació d’una part del deute i un pla de pagament per la resta. Per altra banda, en Víctor també ens comenta els problemes que està tenint per renovar el bo social i l’IRER. Als PAE estan molt saturats i fa mesos que espera l’informe.

Avui també s’ha connectat el Roger per fer-nos una consulta sobre un cas de bo social per una unitat de convivència de Sant Feliu. Dels cinc membres que la formen, dos no tenen DNI ni NIE, només passaport. Ens pregunten si això pot suposar algun problema a l’hora de demanar el bo social, ja que demanen el DNI/NIE de tots els convivents. Malauradament no tenim cap resposta, però li demanem que ens informi quan descobreixi alguna cosa més.

Tot seguit, la Kerly ens explica un nou cas d’assetjament. Endesa ha trucat a la seva germana per dir-li que portaran a la Kerly a judici per un deute que té amb la companyia. La tranquil·litzem dient que per la poca quantia del deute no creiem que Endesa la porti a judici. L’animem també a ella i a la seva germana a gravar futures trucades d’Endesa per tenir proves per denunciar l’assetjament al Síndic de Greuges. A part de l’assetjament, tampoc creiem que sigui legal segons la llei de protecció de dades que truquin a la seva germana! La Kerly ens comenta també que ja li ha arribat la factura de l’alta d’Agbar i ens pregunta si amb aquesta n’hi ha prou per enviar-la a MUSA perquè li bonifiquin el preu del manteniment. Li comentem que millor s’esperi a la primera factura de consum, ja que ha d’aparèixer reflectit el bo social.

Per últim, la Carolina té dubtes amb relació a una reclamació que vam posar des de l’APE al Síndic de Greuges l’any 2017. La Carolina tenia contractada la llum amb Endesa i un comercial de Naturgy la va canviar de companyia sense el seu consentiment. L’animem que truqui a l’Agència Catalana del Consum i pregunti pel seu cas i que demani que ens enviïn la resolució.

Ens acomiadem fins d’aquí a dues setmanes i passem a l’assemblea de coordinació. El proper assessorament serà el dimecres 28 d’octubre. Seguirem lluitant per garantir els subministraments bàsics per tothom!