Bitpro Pulse Bitpro Pulse кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион

Assessorament 24 de gener de 2024

Han passat dues setmanes i seguim el procés d’empoderament col·lectiu que ens serveix per defensar els nostres drets energètics: els assessoraments col·lectius.

Anem amb els casos d’avui.

El primer és el José, de Barcelona, que ens posa el dia del seu cas. Ja va entrar una reclamació al Síndic de Greuges per assetjament telefònic per part d’una empresa de recobrament del deute relacionat amb els subministraments bàsics. En altres casos, després d’aquesta acció l’empresa havia deixat de realitzar aquesta pràctica, però en el seu cas, no ha sigut així i segueixen enviant-li sms reclamant-li el deute. Li proposem que escrivim un correu a la companyia per tal d’al·legar que la persona és vulnerable i que deixin de realitzar aquest assetjament.

El Dani company de la PAH del Baix Montseny ens comenta que té intenció d’entrar a viure a una casa on té el vist-i-plau dels propietaris però sense cap document que suposi un just títol per demanar els subministraments. Segons li ha comunicat un tècnic caldria realitzar la connexió a l’escomesa pública per poder instal·lar un comptador a la casa i això suposa una despesa molt gran que ell no està disposat a assumir, a la vegada que no li garanteix que li instal·lin el comptador i estigui donat d’alta al seu nom. Li comentem que aquests casos no els acostumem a treballar però que pot ser el primer de molts i l’animem a tirar endavant amb alguns passos que considerem que es poden fer. Li recomanem que intenti donar d’alta el subministrament amb la companyia i anar veient què li demanen i com aconseguir-ho a poc a poc.

Actualitzem el cas del Miguel de l’Hospitalet de Llobregat que ha portar les factures del gas (recordem que havia quedat pendent en l’anterior assessorament). Com ens temiem, es tracta d’una factura on la lectura anterior era estimada i l’actual, real; amb la qual cosa, havia pagat molt menys del que correspon a l’anterior factura, i s’ha acumulat tot el consum, a la que ens presenta, que té una quantia molt elevada. Li tornem a recordar la importància de tenir les lectures reals, a partir de diferents maneres d’aportar-la a la distribuidora del gas: per aplicació, pàgina web, trucada, paper a l’escala, etc.

La Marisa ens porta el cas del seu germà de Sant Vicenç dels Horts. Ha aconseguit un lloguer social i vol posar els subministraments al seu nom. Li comentem que amb el contracte de lloguer és suficient per poder fer els tràmits de canvi de nom.

El darrer cas ens arriba des de l’Hospitalet de Llobregat i és el de la Jenny. Li han arribat dos pagaments pel lloguer del comptador. Li expliquem que si té l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) pot demanar l’exempció del pagament d’aquest lloguer a l’empresa que ho cobra.

A tots els casos d’avui els convidem a tornar al següent assessorament per tal de fer-ne seguiment i així també ser a la vegada agent de canvi i exemple pels propers casos que puguin ser similars. Ens veiem en 14 dies!