https://farmaciachiclanapozo.com/

Assessorament 18 de maig de 2022

Ja tornem a estar a la FAVB per a un nou assessorament col·lectiu de l’APE

Com és habitual, donem la benvinguda a la família de l’APE i expliquem què és, per tot seguit, donar pas als casos del dia d’avui.

El primer cas ens el porta la Carmen de Barcelona, que es troba amb la dificultat de fer front al pagament de les últimes factures. Li comentem que el preu de l’electricitat als últims mesos ha sigut molt elevat i que pot anar al Punt d’Assessorament Energètic per tramitar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) per tal de quedar protegida del tall de subministraments en cas d’impagament, i també tramitar el bo social.

La Mari Carmen ens comenta que ha rebut una carta d’Endesa sobre el bo social i que no sap exactament què és i tem que li puguin treure aquest descompte. Altres companyes també l’han rebut i comenten que és simplement informativa sobre les noves mesures del Gobierno que canvien les condicions, sobretot econòmiques per accedir-hi.

El següent cas és el de la Tania, que ha anat a Endesa a renovar el bo social i l’han tractat molt malament, sense poder fer el tràmit que volia. Li recomanem que ho faci a través del PAE.

Avui hem rebut la visita de companyes de Manresa que estan ocupant un bloc de pisos i que estan tramitant la instal·lació de comptadors socials d’electricitat, segons el que es va establir al conveni entre Endesa i l’Administració. Però sembla que la situació no es desencalla i no ho estan aconseguint fàcilment i per això demanen el suport de l’APE.

L’Andrea de Sants ens explica el cas d’un veí del seu bloc que li han tallat l’aigua perquè la propietat no ha pagat el subministrament, ja que el contracte està a nom de la propietat. Li recomanem que canviïn el nom a l’inquilí i que posteriorment vagin al PAE per tramitar possibles descomptes a les factures.

Seguidament, la Carolina de l’Hospitalet de Llobregat ens comenta que no aconsegueix cita amb Serveis Socials del seu Ajuntament. Concretem fer un acompanyament a Serveis Socials per tal d’aconseguir que l’atenguin.

Per acabar, la Pilar d’Arenys de Munt ens explica que té comptador d’electricitat, però que la sol·licitud del comptador social d’aigua no prospera. Des de l’Ajuntament li han assegurat que sí que faran la instal·lació.

Fins aquí l’assessorament d’avui. Tornem en 15 dies per defensar els nostres drets davant empreses i administració per assolir uns subministraments bàsics per a tothom!