És dimecres i com cada quinze dies toca assessorament col·lectiu!
Avui comencem l’assessorament amb el cas de l’Eduardo, que s’ha connectat via online des de Sevilla. Pel que fa a la llum, la té de manera irregular, ja que ha intentat regularitzar el servei amb la comercialitzadora i tot han estat impediments. Pel que fa a l’aigua, li ha arribat una multa de 2700€ també per tenir el seu accés de manera irregular; li proposem que demani rebaixar la multa de l’aigua per estar en situació de vulnerabilitat.
La Susana també ens explica la seva situació. Fa un temps va haver d’entrar a viure a un pis de manera irregular, on ja hi havia un comptador manipulat quan va entrar. En passar uns mesos, van acabar tallant-li el subministrament. Quan va trucar a la companyia li van dir que hi havia un problema amb el comptador, doncs, per altra banda, continuaven arribant-li factures al seu nom. Des de llavors té problemes per dormir. Té tres nens menors, un d’1 any, a més de ser víctima d’una situació de violència de gènere. Acordem fer un acompanyament a la companyia per intentar aclarir la situació.
Continuem amb el cas de la Toñi, que després del nostre acompanyament va anar a buscar les factures que li reclamaven per impagament, per valor de 5000€, per entendre bé a què corresponen els imports, però de moment no ha aconseguit que l’atenguin.
La Zainab ens parla també del cas d’una companya, a qui li van donar de baixa el contracte després d’entrar a la presó. Se li ha generat un deute mentrestant. Li demanen el butlletí del CIE, i iniciarà els tràmits per aconseguir-ho; i també intentarem negociar el deute per motiu d’estar en situació de vulnerabilitat.
A la María Luisa li continuen enviant cartes reclamant un deute (400€), malgrat tenir-ne la condonació; però ara segueix a l’espera que Endesa li aclareixi quina part del deute està condonat i quina no. Com el seu, hi ha altres casos en l’assessorament, i això ens fa pensar en les pràctiques i vulneracions d’Endesa, que està intentant cobrar els deutes a persones que potser no tenen coneixement del conveni signat amb Endesa per a la condonació del deute de les famílies. Ho seguirem denunciant fins a posar fi a aquesta situació. D’altra banda, ha pogut actualitzar l’informe de vulnerabilitat en serveis socials.
La Roxana viu sola en un habitatge recuperat. Heu tret un certificat d’exclusió social després de donar d’alta al seu nom llum, gas i aigua. Només es dutxa una vegada al dia, només escalfa un àpat al dia. No pot fer front a les despeses de llum, ni d’aigua, ni de gas. Sent que li estan cobrant molt. Sent angoixa i preocupació. Se li diu que les factures són altes perquè són les primeres, i se li diu que demani que no les hi domiciliïn i que no les pagui si és que no pot, la llei la protegeix en la seva situació.
La Mari Carmen ja té els subministraments al seu nom. Ahir va anar a demanar el descompte a Agbar, però li donen llargues i ja no es poden fer els tràmits de les ajudes a les oficines. Aquest fet ens sembla injust i intentarem exigir que s’atenguin aquestes peticions a les oficines!