https://farmaciachiclanapozo.com/ inhub.ca

Assessorament 20 d’octubre de 2021

Seguim assessorant-nos col·lectivament!

Dimecres passat ens vam tornar a reunir per seguir lluitant conjuntament pels nostres drets energètics. Després d’explicar qui som l’APE i com funcionem, vam compartir algunes informacions clau sobre quines passes hem de seguir si tenim problemes amb els subministraments. Tot seguit, vam donar la paraula a les persones que ens acompanyaven per primera vegada perquè ens expliquessin els seus casos. Us en deixem un recull!

En primer lloc parla el Sindicat d’habitatge de Premià. Es connecten per primera vegada al nostre assessorament perquè volen conèixer els protocols existents per a la instal·lació i regularització de comptadors en habitatges ocupats per persones que no tenen títol habilitant. En el cas de l’aigua al seu municipi opera Agbar, i els referim al document útil de l’APE per casos de fora de l’AMB; i en el cas de l’electricitat al document útil que fa referència al conveni signat  entre Endesa i la Generalitat en març de 2020.

Després, el Fran ens comunica una petita gran victòria de l’APE: al seu pare li han condonat el deute que tenia amb una de les empreses subministradores d’electricitat! D’altra banda, també ens comenta el cas d’un company seu. Es tracta d’una persona que viu a Lleida i que durant els anys 2017-2019 va tenir dificultats per pagar les factures d’aigua i té un deute acumulat de 600€ que no pot assumir. La gestora d’aigua li ha posat una demanda. No han pogut contactar amb l’empresa i sembla que el jutjat ja ha dictat sentència. Li demanem que ens enviï la sentència per valorar què podem aportar.

L’Alberto viu a Barcelona i vol saber quins són els barems per poder obtenir l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER). Ens comenta que li han pujat el lloguer del pis i ara té problemes per pagar les factures de subministraments. Revisem les factures d’aigua conjuntament i comprovem que té els descomptes que li corresponen. Li recomanem que enviï una factura a MUSA perquè no li cobrin el manteniment i que demani hora al Punt d’Assessorament Energètic del seu districte per sol·licitar l’IRER.

Per últim, la Dolors ens explica que segueix sense resoldre el tema del deute que li reclama Endesa i que no quadra amb els imports que ella té comptabilitzats. El PAE li està fent seguiment per a negociar amb Endesa aquesta qüestió.

I això és tot per aquesta setmana. Ens veiem d’aquí a 15 dies per seguir trobant solucions reals als nostres problemes i defensar els nostres drets energètics de forma col·lectiva.