Arriba dimecres i ja sabem què ens toca: lluitar pels nostres drets energètics i fotre canya a les energètiques i l’Administració, ens trobem novament a l’assessorament col·lectiu!
Les companyes donen la benvinguda, ens expliquen què és l’APE i ens donen quatre pautes molt concretes de passos a seguir si ens trobem en situació de vulneració de drets energètics. També les companyes de l’IREC ens avisen que és l’últim dia per participar en el projecte que ofereixen per optimitzar les factures.
Un cop feta tota la part d’introducció, comencem amb els casos, primer aquelles persones que venen per primera vegada.
El primer cas és el de la Paula, que viu a Barcelona de lloguer i la instal·lació elèctrica de casa seva ha estat en molt mal estat, fins al punt de posar en risc la seva vida. Vol saber si hi ha alguna manera de poder rebre una compensació econòmica de la propietària, i la resposta és que es tracta d’un cas complicat i que ella haurà de valorar si li val la pena entrar en temes més judicials. Igualment li recomanem que es posi els subministraments al seu nom i que vagi al PAE per optimitzar les factures i a la PAH pel tema de l’habitatge.
El següent cas és el de l’Angelito, que viu a una part d’una antiga fàbrica de Vic d’on el volen fer fora per a destinar l’ús de l’espai a una altra cosa. Li comentem que el seu cas no entraria en el conveni que recentment s’ha firmat amb Endesa per disposar de comptadors socials i que per aquest motiu és urgent que exigeixi a Serveis Socials una solució habitacional al seu cas.
Seguidament, la Irene explica que està ocupant una casa a Salt d’un fons voltor i que vol regularitzar els subministraments. Comentem que es pot descarregar de la web de l’APE un document útil tant per l’aigua com per l’electricitat per accedir a comptadors socials per entregar-lo a Serveis Socials.
L’Ingrid de l’Hospitalet de Llobregat celebra que té un lloguer social gràcies a la PAH i està interessada a optimitzar les factures de gas i aigua. Comenten les companyes que canviar-se de comercialitzadora del gas a una regulada és el més bo i que pot demanar la tarifa social i el fons de solidaritat a la companyia de l’aigua.
Amb la Raquel de Ciutat Meridiana celebrem una victòria APE, perquè el 21 de maig li van tallar l’aigua i ara, gràcies a l’esforç col·lectiu, ja té un comptador social.
Igualment amb el Carlos de Santa Coloma de Gramenet, que ja té comptador social d’aigua, tot i que des de Serveis Socials es van encallar força temps els tràmits necessaris per tirar-ho endavant.
Companys d’Almacelles ens presenten un cas d’un matrimoni d’avançada edat que rep assetjament i amenaces per part de l’empresa perquè pagui un deute de 1200 euros. Se’ls hi comenta que es pot fer correu des d’APE per pressionar a l’empresa perquè deixi de fer aquestes pràctiques.
La Marisol del Poble Sec, va demanar hora al PAE fa dos mesos i no ha rebut resposta. Parlarem amb el PAE perquè l’atenguin com abans millor.
La Mónica de l’Hospitalet també celebra una victòria APE, perquè al 19 de maig li van tallar l’electricitat, però amb els tràmits amb Serveis Socials vam aconseguir que li reconnectessin. Comenta que els tràmits amb Serveis Socials sempre són molt lents, que intenta fer tràmits, però no l’atenen. Mentrestant, comentem que pot fer tràmits per posar al seu nom els subministraments.
La Mounia és de Santa Coloma de Gramenet, viu amb el seu fill de 4 anys i ha demanat el comptador social de l’electricitat i encara no li han posat, porta 8 dies sense electricitat. Pressionarem al PAE perquè es posin les piles.
La Lucía de Ciutat Meridiana pregunta per la condonació de deute amb Naturgy i comentem que malauradament falta que es firmi el conveni amb aquesta companyia.
Per acabar, la María Luisa de Sabadell vol saber com pagar menys a la factura de l’aigua. Caldrà revisar quins descomptes es poden demanar en aquesta ciutat.
I fins aquí aquest llarg assessorament. No descansarem fins a aconseguir l’accés universal als serveis bàsics, per això d’aquí a quinze dies ens retrobem! Ni set, ni fred, ni foscor!