Assessorament 16 de juny de 2021

Com cada dimecres, ens trobem a l’assessorament col·lectiu de l’APE, algunes presencialment, altres es connecten online. Les companyes donen la benvinguda, expliquen què és l’APE i la seva lluita i donen uns passos a seguir genèrics per fer front a la vulneració de drets energètics. Tot seguit, donem pas a l’exposició de casos.

El primer cas és el de la Nadia de Barcelona, que ha aconseguit regularitzar electricitat i aigua, però ara mateix es troba sense subministrament de gas, amb el que suposa: no tenir aigua calenta. Té por perquè hi ha un deute d’uns 3000 euros que no està al seu nom al gas. Se li comenta que regularitzi el subministrament a través del PAE i que estigui tranquil·la amb el deute al estar a nom d’una altra persona.

La Mabelyn de Santa Coloma de Gramenet ens presenta el cas de la seva germana que fa un any que no té subministrament d’electricitat amb dos menors a la casa. És important que vagi d’urgència al Gramepark (com un PAE però de Santa Coloma) per regularitzar el subministrament i tenir l’IRER per protegir-se de futurs talls en el futur.

A l’Alberto de Barcelona, li arriben cartes d’Endesa amb avis de tall i està preocupat per si serà efectiu, i també pregunta sobre què s’ha de fer per condonar el deute amb Endesa. Les companyes li expliquen tot el què implica el conveni amb Endesa i que no s’ha de fer res, que s’aplica automàtica i que rebrà una carta amb la informació. També, que és important que vagi al PAE a renovar l’IRER per evitar possibles talls a futur.

Tot seguit, la Maria Luisa de Sabadell ens pregunta per la possibilitat de tenir caldera de gas enlloc de termo elèctric. Li comentem que es tracta d’un procediment molt costós a la vegada que haurà d’involucrar a la propietat del pis en el procés, però que la decisió és seva.

La Mónica de l’Hospitalet de Llobregat pregunta per la possibilitat de condenació del deute acumulat amb les factures de l’aigua. S’explica que fa cosa d’un parell d’anys Agbar va dur a terme una ronda de condenacions i que hem de veure si en un futur proper és possible. Intentarem fer tot el possible.

La Mari Carmen de Cubelles preguntar que si ara mateix està amb Naturgy com a empresa comercialitzadora de l’electricitat, entra dins dels casos de condonació de deute del conveni amb Endesa que era la seva comercialitzadora en el passat. Sembla que no seria així, però igualment se li comenta que provi d’enviar l’IRER per si fos el cas que pogués entrar.

El cas de la Marisol l’exposa la seva filla Carla que vol tramitar el bo social però amb el padró on surt tota la família, la comercialitzadora no li tramita, necessita un on surti només ella amb el seu fill. Creiem que el més adient és aconseguir el padró que necessiten i llavors tramitar-lo, directament a la companyia o al PAE.

La Fedeira de Santa Coloma de Gramenet havia contractar l’electricitat amb Naturgy i en 10 dies li feien la connexió, però finalment no li han fet. Se li recomana que insisteixi a la companyia i que sinó ho aconsegueix, plantegem un acompanyament.

La Clara té lectures de dos comptadors diferents i que cap de les dues corresponen exactament amb les reals, però la suma d’ambdós seria aproximadament la que li correspondria, i té por que si ho comenta a la companyia li acabin cobrant més del què tocaria. Se li recomana que contacti amb Consum per fer de mediador en aquest tràmit.

Fins aquí l’assessorament d’avui. D’aquí a 15 dies més casos, més empoderament i més defensa de drets fonamentals! Fins aviat!