Assessorament 5 de maig de 2021

Seguim sumant forces i donem la benvinguda a les persones que venen per primera vegada, expliquem què és l’APE i com funcionem i algunes informacions clau que hem de conèixer si tenim problemes amb els subministraments de llum, aigua i gas. Tot seguit iniciem el torn de paraula, deixant que siguin les persones que venen per primera vegada les que comentin primer la seva situació.

El primer torn de paraula és per la Sara. Viu a Castelló amb la seva parella i està a punt de donar a llum. Porta gairebé un any sense subministrament d’aigua. Viuen en un habitatge que està a nom de la mare de la parella com a inquilina. Per aquest motiu, l’única manera per poder accedir al subministrament d’aigua és que l’alcalde firmi com que se’n fa responsable. En canvi, l’alcalde del poble on viuen no vol firmar, ni trobar cap altra solució. Mentre s’assessora, la Sara resta en espera de resposta. De moment tornarà a insistir perquè l’alcalde firmi.

La Teresa arriba des de l’Hospitalet de Llobregat on està vinculada en una entitat per atendre famílies amb risc de ser desnonades. Ha escoltat sobre l’acord de l’Administració amb Endesa i ve a informar-se per poder traslladar la informació a les persones que arriben a la seva organització, ja que moltes d’elles hi estan interessades.

És el torn d’en David. Ell viu a Pineda i tampoc té aigua. A causa d’un contracte fals, viu en una situació d’ocupació i no pot optar a l’aigua, per culpa d’una fuga que va haver-hi. Ha demanat ajuda a serveis socials per poder tenir aigua de nou. Tot i això, no n’ha rebut cap. Entre les companyes l’animem a continuar lluitant i li recomanem que vagi a l’Ajuntament a insistir.

Arriba la Nadia, viu en una situació d’ocupació i punxava la llum. Li ha arribat un deute de llum del jutjat de 2.000 €. Ens explica que va trucar a Endesa per veure si sabien alguna cosa sobre el deute, però Endesa no en sap res i es desentén completament. Sembla que el deute el reclama “Corporación Legal”. Li recomanem que es posi en contacte amb el PAE que li pertoqui i, d’aquesta manera, poder intervenir amb el deute.

La Dolors ens comenta que en el seu cas, que ja havia sigut exposat en anteriors assessoraments i que es tracta d’una reclamació d’un pagament pel mal funcionament d’un comptador, actualment està esperant resposta d’Endesa que està treballant en el problema. Cal insistir a tenir una resposta i acudir a l’institut d’habitatge.

L’últim cas d’avui és el de la Mónica. Ella, com moltes de nosaltres, pateix angoixa per deutes que no pot pagar i per la por que li tallin el subministrament. Ella acumula un deute de 300 € d’aigua. Fem èmfasi en el fet que si té l’informe d’exclusió residencial, no li tallaran el subministrament i que demani una condonació.

I fins aquí l’assessorament d’avui, ens retrobem d’aquí a quinze dies!