Asesoramiento 23 de febrero de 2022

Sembla mentida però ja han passat dues setmanes des del darrer assessorament i tornem a estar a la FAVB per empoderar-nos en la lluita per garantir l’accés els subministraments bàsics. Donem la benvinguda a la família de l’APE a les nouvingudes, expliquem què és i donem uns quants consells bàsics en aquesta lluita per l’accés garantit als subministraments bàsics.

Un cop arribats aquest punt, comencem amb els casos. El primer és el de la Naoual de Badalona que tot i tenir bo social paga factures de més de 150 euros i sospita que li punxen l’electricitat. Ens adonem que pot pujar el límit de consum del bo social ja que actualment li correspon com si hi visqués una única persona menor a l’habitatge, quan realment en son dues. Li comentem que el millor és fer anar-hi un tècnic perquè li revisi la instal·lació per veure si realment hi ha alguna irregularitat; a la vegada que li recomanem que vagi a la comercialitzadora a demanar l’augment del límit de consum del bo social.

La Raquel ens presenta dos casos molt similars sobre el bo social i ens pregunta per la justificació de circumstàncies especials. Li comentem que és a través d’un certificat que ha de fer Serveis Socials.

Seguidament, la Karen de Rubí ens explica que ha intentat demanar comptadors socials d’aigua i electricitat a través del servei de l’Ajuntament que es diu Rubí Brilla fent servir els documents útils de la nostra pàgina web (aigua i electricitat) però que no ho ha aconseguit. Com que el pis és de l’Agència de l’Habitatge li recomanem que insisteixi per aquesta via, que es tracta d’un tema de dignificar l’habitatge.

El següent cas és el de la Toñi que ens explica que vam fer un acompanyament a Iberdrola la setmana anterior per optimitzar les factures i ens comenta que té IRER i que per tant, ha acumulat un deute important amb la companyia. Li expliquem que així com es va arribar a firmar un conveni entre Endesa i l’Administració per pagar el deute de les famílies que havien estat protegides del tall gràcies a la llei 24/2015; encara no havia passat amb Iberdrola, però que està entre les reptes més propers a futur.

La Margarita de Barcelona va demanar hora al PAE, però no té cita fins el 8 de març i mentrestant les factures que li arriben no les pot pagar i pateix perquè li puguin tallar l’electricitat. Com que té el bo social, li expliquem que actualment existeix una moratòria del govern central que evita el tall per impagament a totes les unitats familiars que tinguin bo social.

El Yassin ens explica que ha aconseguit el comptador d’aigua a través del PAE però que el comptador que ha resultat estar actiu és el del pis del costat. Quan va a la companyia a reclamar li demanen moltes coses per a justificar-ho. Li comentem que ho gestioni a través del PAE perquè es coordinin amb la companyia.

L’últim cas, el de l’Encarna de Gavà que va participar d’un acompanyament APE a Endesa perquè encara no havia rebut la carta de condonació del deute. Va poder comprovar que tot i no rebre-la, les seves factures estaven pagades. Recordem que podem veure les nostres factures si ens donem d’alta online i així no cal anar a l’oficina de la companyia.

Hem arribat al final de l’assessorament d’avui. D’aquí a 15 dies ens tornem a veure. Mentrestant, ni set, ni fred, ni foscor!