https://farmaciachiclanapozo.com/ inhub.ca

Assessorament 17 de novembre de 2021

Un dimecres més ens trobem per posar fil a l’agulla en la defensa dels drets a l’accés universal als serveis bàsics. Donem la benvinguda, sabem què és l’APE i donem quatre punts bàsics per garantir els nostres subministraments

Dit això, comencem amb els casos. El primer és el de l’Abu de Cerdanyola, que viu en un pis que és propietat d’un banc i hi viu en ocupació. No té aigua i vol saber com poder-ne tenir. Li comentem que primer ha de demanar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) i posteriorment sol·licitar un comptador social.

Després l’Ángela de Sants ens exposa el seu cas. Han tingut sempre les factures a nom del propietari i ara s’han trobat que els hi han tallat l’aigua. Com que és una família que viu a Barcelona, li comentem que vagin d’urgència al Punt d’Assessorament Energètic (PAE) per demanar el canvi de nom, l’IRER i el restabliment del servei.

La Dolors, també de Barcelona, ens comenta que ha anat al PAE perquè estava preocupada que rebia cartes d’avís de tall per un deute amb Endesa, encara que ja hi ha el conveni per condonar-lo. Li van dir que estigués tranquil·la que estava protegida. A més, estan mirant que no li cobrin una multa per estar enganxada, cosa que ella no va fer. El procés és lent, però cal paciència i constància, anar insistint i donar guerra.

Després, la Karima de l’Hospitalet, ens comenta que està en una casa de la Mesa d’Emergència, però que rep factures molt altes que no pot pagar. També diu que ja ha tramitat el bo social i que Serveis Socials li estan tramitant les ajudes de l’aigua. Li comentem que s’asseguri que té l’IRER i que en el següent assessorament porti les factures per veure per on es pot rebaixar l’import.

Tot seguit, la Mari Carmen de Cubelles comenta que ha tingut un augment del tant per cent de descompte del bo social. Comentem que ha sigut una de les mesures del Govern de l’Estat per tal de rebaixar el cost de les factures en el context d’augment dels preus de l’electricitat.

Finalment, la Pilar d’Arenys, ens comenta que viu en un pis ocupat i que no té els subministraments regularitzats i pregunta com ho pot fer. A la vegada, també té una citació judicial per una multa per subministrament irregular. Li comentem que el judici l’ajorni tant com pugui i que tramiti comptadors socials, tant d’electricitat (pel conveni amb Endesa) com d’aigua, amb Serveis Socials.

Fins aquí per avui. Tornem en 15 dies amb més casos i més solucions! Ni set, ni fred, ni foscor!