Assessorament 3 de novembre de 2021

Ens trobem un dimecres més per compartir coneixement i reclamar drets energètics. Donem la benvinguda a les persones noves, expliquem què és l’APE i donem uns petits consells genèrics sobre on adreçar-se per gestionar els nostres casos

Tot seguit, comencem amb els casos. El primer és el de la Irene que viu en un pis de lloguer i no té comptador, però sí Informe de Risc d’Exclusió Residencial que el va tramitar a través de Serveis Socials de l’Hospitalet, on resideix. En les últimes factures li cobren un consum molt alt i no sap exactament per què. Li comentem que vagi a Agbar a preguntar sobre el motiu d’aquest augment i que comprovi que no siguin pèrdues, a la vegada que tramiti totes les ajudes a les quals pugui accedir.

Després, el Marc, de Vic, fa una consulta sobre les possibilitats de condonació del deute acumulat amb les factures del gas. Li comentem que el conveni firmat entre Endesa i les administracions és sobre els dos subministraments: electricitat i gas, i que, per tant, aquelles persones que han acumulat deute amb Endesa i acreditin que són vulnerables, independentment del subministrament, rebran la condonació.

El següent cas és el de la Dolors que ens comenta que segueix rebent cartes de reclamació per pagar el deute que té amb Endesa, tot i l’existència del conveni. Li recomanem que les reenviï totes al Punt d’Assessorament Energètic (PAE), des d’on li estan fent seguiment.

La María Luisa pregunta pel bo social tèrmic, ja que fa un parell d’anys que no el cobra, tot i complir amb les condicions per rebre’l. Li comentem que l’últim que es va cobrar va ser al de 2019 i que és una tasca de la Generalitat gestionar els dos pagaments que falten: 2020 i 2021.

Hem aprofitat el moment per parlar sobre els dubtes que generen les notícies que anuncien que el preu més barat de l’energia és al migdia. Expliquem que alguns dies així ha sigut, però que en general, segueix sortint a compte condensar el consum el màxim que es pugui, en el període vall.

També hem comentat que hi ha hagut novetats respecte al bo social d’electricitat, doncs aquelles persones que rebien un 25% de descompte, a partir d’ara serà del 60%; i les que en rebien un 40%, serà un 70%. Aquest tràmit és automàtic, no cal demanar res i s’aplicarà fins al 31 de març de 2022.

Amb tot això ens hem empoderat una mica més, i així a poc a poc, per ser més fortes per lluitar per garantir els nostres drets energètics.