El primer cas és el de Manu, de Barcelona, que viu en un habitatge ocupat i li acaben de tallar el subministrament d’aigua. L’assemblea li explica els tràmits per accedir al comptador social d’aigua i la necessitat de contactar amb els punts d’assessorament energètic (PAE) perquè li facilitin una cita per poder tramitar-ne l’alta. També compartim els descomptes derivats de la tarifa social del cànon de l’aigua.
La Laura, de Barcelona, viu en una nau industrial. Primer, en situació d’ocupació i, posteriorment, de forma regular gràcies a un acord amb la propietat. Els residents compten amb un lloguer social i fa poc els han tallat l’aigua, que estava a nom de l’anterior llogater. Li recomanem tramitar l’alta amb la companyia d’aigua, tot aportant el contracte de lloguer i l’informe de risc d’exclusió residencial després de tramitar-lo al PAE.
La Juliana, de Barcelona, ve per segona vegada per explicar-nos els avenços de les últimes dues setmanes. Es troba en situació d’ocupació i la companyia distribuïdora li va enviar una refacturació per una suposada connexió irregular durant un període en què ella encara no vivia a l’habitatge. Seguint les nostres recomanacions, va enviar un correu a Indra, l’empresa subcontractada de e-distribución per a aquestes qüestions, aportant el certificat d’empadronament on es mostra quan va començar a residir allà. Encara no ha rebut resposta, pel qual pensem que val la pena no moure res més fins que donin senyals de vida.
La Lorena, de Sabadell, té problemes per canviar de titularitat el subministrament d’aigua amb Aigües Sabadell perquè la companyia vol que assumeixi el deute anterior, malgrat que té informe de risc d’exclusió residencial. Proposem enviar un correu des de l’APE a l’empresa per denunciar la situació i exigir el canvi sense més dilacions, sense descartar cap escenari, si Aigües Sabadell no s’hi compromet.
La Bethania, de Barcelona, ve per segon cop per explicar el resultat de l’acompanyament APE de la setmana passada a Endesa. Es va aconseguir passar el seu subministrament elèctric a mercat regulat i té tota la documentació preparada per sol·licitar el bo social elèctric. Ja ho sabeu, no estem soles davant les companyies. Visca els acompanyaments APE!
L’Eugenia, de Barcelona, ens explica els seus avenços amb els passos a mercat regulat que vam tramitar conjuntament amb un acompanyament APE. Està a l’espera que el PAE li faciliti una cita per tramitar l’IRER i així poder accedir als descomptes de la tarifa social del cànon de l’aigua i la bonificació de la quota de lloguer del comptador.
En Mohamed, de Barcelona, ens explica que està patint assetjament per un suposat deute amb Endesa. La setmana passada va rebre entre 20 i 25 trucades i aquesta setmana ha rebut més de 10 trucades fins avui, provinents de 9 números diferents. Amb una senzilla recerca a Internet, detectem que es tracta de Gescobro, una de les clàssiques agències de recobraments a sou d’Endesa. A més li han enviat un parell de missatges amb aquest text: “Ante la negativa a un acuerdo por vía amistosa, recomendaremos a nuestro cliente ENERGIA XXI, SLU el inicio de acciones judiciales”. Un nou cas d’assetjament a una llar vulnerabilitzada, de la qual Endesa coneix la seva situació perquè li consta l’IRER. Proposem presentar una queixa a la Sindicatura de Greuges de Catalunya.
La Silvia, de Barcelona, viu en un habitatge públic facilitat per l’Ajuntament i gestionat per Sociohabitatge i té problemes amb el seu subministrament elèctric, perquè no té presa de terra i no pot refrigerar adequadament l’immoble. A causa d’una patologia, no pot tolerar que es facin obres a casa seva i l’entitat no li dona cap alternativa. Proposem escriure una queixa a la Sindicatura de Greuges de Barcelona per denunciar la situació i reclamar una solució a la seva situació.
En Marc, de Vic, explica la situació dels seus deutes amb Naturgy. Ja no li reclamen les quantitats que suposadament deu a la companyia del mercat lliure, però sí a la del regulat (Comercializadora Regulada, Gas & Power). Malgrat la seva situació de vulnerabilitat, Naturgy ha derivat la gestió del deute a Parés Seixas Advocats, el despatx que hem portat als tribunals pel seu assetjament a la Yolanda.
La Mar, de Martorell, ens explica que ha rebut la trucada d’un comercial oferint-li uns descomptes, segons ell, per una nova normativa en relació amb un habitatge on ja no viu. Quan ha comentat aquest fet, han penjat de cop. Advertim sobre les campanyes sense escrúpols d’agències comercials i la necessitat de no caure en els seus paranys.
La Margarita, de Barcelona, ens explica els avenços amb els radiadors del seu pis de l’IMHAB. Després d’un problema, els radiadors tornen a estar en funcionament. Veurem quins són els consums quan torni a arribar el fred.