A l’espera de la sentència del cas de la Yolanda, Parés Seixas Advocats envien SMS confusos a una família vulnerabilitzada de Manresa on afirmen haver interposat una demanda, malgrat no ser cert
Endesa va afirmar fa dos mesos que no treballava amb l’empresa de recobraments en la gestió de deutes de llars vulnerabilitzades
Al cap de pocs dies de fer-se pública la sentència contra l’empresa de recobraments d’Endesa, DPS Consulting, avui l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) i PAHC Bages denunciem conjuntament que la companyia energètica segueix treballant amb aquest despatx en el recobrament de deutes de famílies vulnerabilitzades. Així ho corrobora el cas d’en Bachir, veí de Manresa i resident al Bloc 7 de PAHC Bages amb un contracte de lloguer social, que recentment ha estat víctima dels mètodes amenaçadors de Parés Seixas Advocats, una altra de les denominacions utilitzades per l’empresa de recobraments.
En Bachir va rebre un SMS el passat 29 de març al seu telèfon mòbil amb el següent missatge:
“ENDESA ENERGIA S.A.U notifica presentacion [sic] demanda judicial contra BACHIR ——– importe 2081.13 EUR suministro CR ——– MANRESA Contacte Pares Seixas Abogados 934515668 Pagar cuenta CAIXA BANK ES87 2100 ——–”.
Davant la por d’haver estat demandat, ell i altres companys de PAHC Bages es van dirigir ahir a la seu dels Jutjats de Manresa per preguntar sobre la seva situació. Allà van descobrir que no hi ha cap demanda interposada contra ell i que el missatge de Parés Seixas Advocats és una més de les seves estratagemes de pressió per cobrar factures pendents d’Endesa.
El cas revesteix especial gravetat perquè, coincidint amb la celebració del judici per l’assetjament contra la Yolanda a principis de febrer, Endesa va assegurar als mitjans de comunicació que la companyia, malgrat que continuava treballant amb DPS Consulting, “en cap cas” ho seguia fent “en la gestió de clients identificats com vulnerables pels serveis socials”.
Doncs bé, en Bachir es troba en situació de vulnerabilitat i així ho tenia acreditat quan Endesa li va tallar el subministrament el passat mes de febrer, saltant-se d’aquesta manera la prohibició de talls a llars vulnerabilitzades, establerta per la Llei 24/2015. La companyia va restablir el subministrament arran de la intervenció dels serveis socials del municipi. Per tant, Endesa coneixia perfectament la situació de vulnerabilitat del Bachir i malgrat això ha seguit comptant amb DPS Consulting-Parés Seixas Advocats per a casos com aquest, que ben segur no deu ser l’únic.
Aquesta denúncia arriba poc més de dos mesos després de la celebració del judici contra la cúpula de l’empresa de recobraments i una de les seves treballadores. En aquest, la treballadora va compartir algunes de les tècniques emprades en el si de la societat: l’ús d’un guió on constava la línia a seguir, el canvi periòdic de targetes SIM per a les anomenades “trucades especials” d’assetjament, la decisió de no gravar aquestes trucades o el pagament d’incentius amb diner negre.
Malgrat totes aquestes acusacions i la gran quantitat de comentaris negatius que es poden trobar a les xarxes en relació amb els mètodes d’aquesta empresa, Endesa ha seguit treballant amb ella i, fins i tot, li ha continuat cedint la gestió de casos de persones vulnerabilitzades com en Bachir. Per aquest motiu i davant les mentides d’Endesa, exigim a aquesta que trenqui relacions d’una vegada per totes amb DPS Consulting i les seves derivades i que en cap cas assetgi ni derivi a tercers l’assetjament a llars vulnerabilitzades.
El cas d’assetjament al Bachir se suma a la llarga llista de despropòsits per part d’Endesa respecte al Bloc 7 de PAHC Bages. Els seus residents denuncien que porten mesos sol·licitant el bo social per als seus subministraments elèctrics i que la companyia ha rebutjat les seves sol·licituds de forma arbitrària amb excuses com no haver aportat el DNI/NIE dels menors quan no n’hi ha a la llar o requerir una sentència de divorci.