Com cada dues setmanes, ens trobem virtualment i presencialment per fer un nou assessorament col·lectiu per fer front als problemes que causen les grans empreses de l’oligopoli
El Pau, d’Igualada, ens explica el cas d’una família que es troba en una situació d’ocupació en precari a qui han tallat l’aigua. És una problemàtica molt urgent que, per resoldre, depèn malauradament de la voluntat política del municipi. La línia d’acció seria anar a serveis socials perquè demani a la companyia d’aigua un comptador d’emergència. Per fer-ho, pot utilitzar el document útil publicat al nostre web. Li recomanem portar el document a serveis socials i, també, entrar-lo per instància. D’aquesta manera tenen l’obligació de respondre.
A la Gina, de Barcelona, li havien arribat factures de gas i llum molt elevades. Això li estranyava perquè durant aquells mesos no havia estat a casa. Per això, va anar a Endesa per entendre què passava. La seva sorpresa va ser que es va adonar que, des de feia dos anys, no se li estava aplicant el descompte del bo social. Ha estat pagant durant tot aquest temps fent grans esforços, i, quan no, ha reprès el pagament per avisos de tall. En primer lloc, li diem que posi una reclamació a Endesa perquè se li retorni l’import pagat. En segon lloc, li diem que torni a fer la sol·licitud del bo social.
L’Abril, de Manresa, ha regularitzat la seva connexió de llum. El seu dubte és si la seva distribuïdora pot informar sobre això a la distribuïdora d’un altre contracte. En principi, les dades dels contractes amb els subministraments són informació privada que no poden proporcionar.
La Maria Luisa, de Sabadell, té algunes factures de 2021 que no estan condonades. L’última condonació feta va ser el 2021, així que les d’aquell any haurien d’estar cobertes. Hauria de demanar un document que estableixi quines són les factures no condonades i fer una reclamació. També li diem que pot mirar-ho des de l’aplicació.
La Margarita, de Barcelona, Endesa s’ha compromès públicament a no reclamar el deute amb persones amb IRER. A ella no paren de trucar-li. Li diem que, si li tornen a trucar, que digui que no tenen dret a fer-ho perquè està identificada per serveis socials com a vulnerable.
Al Miguel, d’Hospitalet, li ha arribat un deute de l’aigua de Musa. Ell té el bo social i, per tant, no hauria de pagar-lo. Anteriorment, ja havia rebut una carta dient que no calia pagar-ho, per això no entén per què ara li han tornat a enviar. Trucarà per reclamar-ho.