Bitpro Pulse Bitpro Pulse

Assessorament 20 de març de 2024

Un nou assessorament col·lectiu, el motor de l’APE d’empoderament perquè entre totes puguem defensar els nostres drets d’accés als subministraments bàsics

Després de donar la benvinguda a totes les persones, especialment a aquelles que venen per primera vegada, i fer un breu resum de què és l’APE i què hem aconseguit, donem pas als casos de l’assessorament d’avui.

El primer cas és el del Mariano, que ens dona informació per tal d’actualitzar-lo. Al setembre va donar d’alta els subministraments al nou pis i des de llavors no ha rebut cap factura d’electricitat. Ha anat a la companyia i resulta que li han estat enviant les factures a una altra direcció, la del pis que tenia anteriorment. En aquell mateix moment, va demanar que li canviéssin la direcció immediatament. Ens comenta que al no poder veure les factures, no saps si li apliquen el bo social. Li diem que posteriorment, pot entrar una reclamació a Consum per no haver pogut gaudir del bo social durant aquest temps que no tenia accés a les factures.

La Margarida, assídua als assessoraments, ens aporta informació del seu cas. Ha intentat trucar al Punt d’Assessorament Energètic (PAR) de l’Ajuntament de Barcelona per tal de demanar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER), informe que dona protecció contra els talls a famílies vulnerables en cas d’impagament, i no li contesten. Li recomanem que ho faci per correu amb còpia l’APE i l’ajudem a fer-ho.

El següent cas ens el porta la Gina des d’Olesa de Montserrat que és membre de la PAH Baix Llobregat, companyes de lluita. Demana informació de com sol·licitar comptadors social d’electricitat en cas d’ocupació i ens comenta que està empadronada. Li expliquem que Endesa va firmar un conveni amb la Generalitat de Catalunya el març del 2021 que contempla la instal·lació de comptadors a llars ocupades. Li comentem que ha de fer la sol·licitud d’aquesta instal·lació a través de Serveis Socials amb el nostre document útil de la web. També, remarquem que aquest tràmit està sent anecdòtic a Catalunya i que depèn molt de la voluntat política. Des de l’APE estem pressionant per canviar la situació.

La següent persona a intervenir, és el Boni, company de la PAH Barcelona que ens informe que ha sortit una nova normativa estatal sobre els subministraments per la qual entren inspeccions periòdiques a les instal·lacions que són responsabilitat de la propietat del pis.

Per acabar, l’últim cas és l’actualització de la situació del Miguel de l’Hospitalet de Llobregat. Ens pregunta si per tenir lectures reals d’electricitat cal enviar les lectures del comptadors. Li responem que amb els comptadors digitals actuals, està tot informatitzat i que no cal. També ens comenta que ha anat a Agbar per demanar les tarifes socials a la factura i no li han acceptat fer el tràmit allà, tot i que ho posa a la seva pàgina web. Li recomanem que ho faci a l’Agència Catalana de l’Aigua, com a mínim la part del cànon de l’aigua.

Avui hem tingut pocs casos. Esperem que cada vegada siguem menys les persones que veiem vulnerats els nostres drets energètics. Mentre hi hagi vulneracions, estarà l’APE.