Bitpro Pulse Bitpro Pulse кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион

Assessorament 16 de novembre de 2022

En primer lloc, en Manel, membre d’una cooperativa d’habitatge a Lleida, ens explica que, pels alts preus de l’energia i el seu context econòmic, ja des de l’hivern passat va haver de deixar d’efectuar un consum habitual del seu subministrament de gas natural. Malgrat aquesta renúncia, li segueix costant cobrir les factures elèctriques. Quan s’adreça a Serveis Socials per demanar algun ajut per fer front als rebuts, li rebutgen pel fet que els subministraments són a nom de la cooperativa. Sembla que la fundació que porta la gestió del bloc exigia fins ara que la titularitat dels subministraments de tots els immobles recaigués en la cooperativa. Ens comprometem a mitjançar amb la fundació per fer-los veure els avantatges.

A continuació, parla el Martín, de Manresa. Actualment, té un lloguer social de caràcter temporal i ens explica que li han negat el bo social perquè l’adreça del subministrament no coincideix amb el padró. Ja està en vies de resoldre el tema de l’adreça, però li preocupa que no pugui accedir al bo social si li han negat un cop. Li responem que no pateixi perquè pot demanar-lo un altre cop encara que li hagin rebutjat anteriorment.

També ens visita l’Anna, veïna de Mataró, que portava més d’un any lluitant pel seu cas. Viu en un pis que en el seu moment va ser dividit en dos des d’un més gran i no podia fer front a les factures de l’aigua perquè compartia comptador amb els seus veïns. Eventualment li van tallar el subministrament per impagament. Finalment, ha aconseguit forçar la propietat a realitzar dues instal·lacions diferenciades i, gràcies al suport de l’APE, s’ha accelerat tot plegat perquè pugui gaudir per fi d’un subministrament d’aigua al seu nom. Celebrem col·lectivament una nova #VictòriaAPE.

L’Agustín, de Premià de Mar, comparteix que li han denegat l’accés al bo social elèctric per motius de renda. Revisem la nostra infografia publicada al web de l’APE i detectem que els ingressos de la llar superen per 30 euros els límits establerts pel Ministeri. Malgrat no poder-hi accedir, li recomanem que mantingui el seu subministrament al mercat regulat (PVPC) com fins ara.

El cinquè cas correspon al Manuel, de Barcelona. Té un informe de risc d’exclusió residencial d’octubre de 2021 fet a Habitatge i pregunta si li val pels subministraments. Li recomanem que contacti amb el PAE del seu districte i faci la consulta adjuntant l’informe.

El Víctor, de Santa Coloma de Gramenet, ens porta un cas d’un conegut que vol regularitzar el seu subministrament elèctric. Amb l’ajut d’un participant de l’assemblea que ha treballat mitja vida de tècnic instal·lador, li recomanem els passos a seguir.

L’Astrid, de Barcelona, està preocupada perquè li hauria d’haver arribat la factura elèctrica fa setmanes i no ho ha fet. La seva comercialitzadora és Energía XXI (Endesa). Li expliquem que de vegades es poden endarrerir en l’emissió de les factures i, fins i tot, és possible que li arribi una factura que correspongui a dos mesos de facturació. Li recomanem que es dirigeixi a l’oficina comercial d’Endesa a la Gran Via per preguntar sobre la seva situació i pressioni perquè emetin la factura.

Tot seguit, la Djamila, veïna de Barcelona, amb un deute de més 600 euros amb Endesa, comparteix l’assetjament que pateix per part d’empreses externes de recobrament. Li envien correus, li truquen cada dia diversos cops i avui mateix li han dit que el seu cas està a passar a la fase judicial. Aquesta pràctica contradiu frontalment la recomanació del Síndic de Greuges de Catalunya de no externalitzar la gestió del deute de llars vulnerabilitzades. Farem denúncia pública i li recomanem que intenti gravar alguna de les trucades per si es produeix algun excés.

La Rocío, d’Hospitalet de Llobregat, té alguns dubtes sobre la seva factura d’aigua i ens pregunta al respecte. Per exemple, si té dret a l’ampliació de trams, però no és el cas perquè només viuen tres persones a l’habitatge. A casa seva ja compten amb els descomptes derivats de la situació de risc d’exclusió residencial prevista a la Llei 24/2015. Amb un consum de 32 metres cúbics en dos mesos, li donem alguns consells per intentar evitar sobrepassar el quart tram: sobretot que investigui si hi ha alguna fuga a la cisterna o al mateix comptador. També ens pregunta per lectures estimades de gas natural, molt habituals en el seu cas.

L’Encarna, de Gavà, té un dubte sobre el bo social elèctric i els límits de renda. Li resolem gràcies a la nostra infografia.

I acabem amb el nostre desè cas de l’assessorament. Quina eficiència! En Bonifacio, de Barcelona, deu tres factures amb Energía XXI i ens pregunta si val la pena sol·licitar el fraccionament a la companyia. Li expliquem l’existència del conveni amb Endesa i la possibilitat que aquest deute sigui condonat en un futur no gaire llunyà si es manté la situació de vulnerabilitat.