https://farmaciachiclanapozo.com/

Assessorament 21 de setembre de 2022

Avui iniciem l’assessorament fent un recordatori de com demanar o assegurar-nos que rebem el cobrament del bo social tèrmic (Com funciona aquesta ajuda?).

Seguidament, entrem de ple als casos de les assistents afectades, que avui són en una totalitat dones.

Comencem amb el cas de l’Antonia de l’Hospitalet, que viu d’ocupació en precari i té els subministraments sense accés regular. Va intentar donar d’alta els subministraments, però li demanaven el contracte de lloguer. Porta més d’un mes sense aigua. Demanarà cita d’urgència a Serveis Socials de l’Hospitalet, i paral·lelament li recomanem que s’empadronin, com a punt de partida del procediment de comptadors socials, començant pel de l’aigua (Com sol·licitar un comptador social a l’AMB?).

La Martina, de Sabadell, té 4 fills que recentment han anat a viure amb ella, juntament amb els nets. En aquest context familiar nou i complex, li han tallat el gas. Necessita menjar 5 cops al dia per un tema de salut, però no s’ho pot permetre, i ara tampoc pot cuinar. Té tots els bons i tarifes socials aplicats, però, així i tot, no pot pagar. Li recomanem que informi a Serveis Socials del tall i demani cita d’urgència.

La Marcela és de l’Hospitalet de Llobregat i no li estan donant cita des de Serveis Socials de l’Ajuntament. Viu en una habitació i vol poder accedir a ajudes, perquè no té ingressos. Li diem que si no té els subministraments contractats al seu nom, que no podrà accedir als bons o tarifes socials, però que informi la persona de la casa que té el contracte de lloguer al seu nom, que poden sol·licitar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial si estan en situació de vulnerabilitat a la unitat de convivència (Com sol·licitar aquest informe?).

L’Olga, de Barcelona, acudeix a l’assessorament perquè està preocupada pels preus de la llum. Ella té reconegut el subministrament essencial perquè és dependent energètica acreditada pel seu metge, però, tot i això, no vol acumular deute. L’informem dels diferents passos i eines per accedir al bo social elèctric, i també del conveni que hi ha signat entre Endesa i la Generalitat de Catalunya, pel qual caldria que si ha acumulat deute en el passat, aquest quedi condonat. Ara faltarà continuar la lluita pels propers convenis.

La Bruni ve de Cornellà i viu a un habitatge recuperat. L’informem de com tirar endavant el procediment per accedir al comptador social de llum per a les persones que no poden acreditar dret d’ús (Com demanar el comptador social?). El dret als subministraments bàsics no entén de règim habitacional!

La Marisol de Barcelona està a l’espera de la seva sol·licitud del bo social. Va estar al PAE del seu barri i la van acompanyar en la sol·licitud, però no té notícies des de maig passat, quan va enviar la documentació (Com funciona el bo social elèctric?). També algunes persones de l’assemblea recomanen una App des de la qual es poden integrar els documents i des d’allà mateix enviar la sol·licitud.

La Carolina, de Santa Coloma de Gramenet, ha rebut una denúncia de l’empresa de recobraments i bufet d’advocats Pares Seixas, arran d’un deute que té amb les factures de la llum. Mirem bé la documentació que ha rebut i de moment es tracta d’amenaces, però no hi ha un procediment en marxa als jutjats. Li recomanem que estigui molt atenta a noves informacions i recordem el cas flagrant de la Yolanda, pel qual estem portant a judici als cobradors d’Endesa.

La Djamila, de l’Hospitalet de Llobregat, acudeix de nou a l’assessorament perquè continua rebent cartes i trucades d’assetjament pel deute que té amb Endesa. Més de 30 cartes via mail i més de 10 trucades al dia, la qual cosa la deixa en un estat d’angoixa molt desesperant. La reconfortem i acompanyem en la seva situació. Ja fa temps que denunciem aquestes pràctiques i ens com el síndic de greuges fa temps que han reprovat les companyies subministradores i les empreses de recobraments que reclamen deutes de famílies en situació de vulnerabilitat.

Seguirem defensant i exercint els nostres drets!

Ens veiem al proper assessorament.