https://farmaciachiclanapozo.com/ https://farmacias21.com/

Assessorament 22 de setembre de 2021

El preu de la llum no para de pujar, nosaltres no pararem de lluitar pels nostres drets energètics!

Comencem amb la benvinguda a totes les persones noves a l’APE, expliquem com ens vam formar i què hem assolit: Llei 24/2015, convenis amb Endesa, són algunes d’aquestes fites; i expliquem diferents passos a seguir genèrics per poder defensar els nostres drets.

El primer cas és el del Hosine de Cornellà, la família del qual ha patit 2 talls de subministrament i ha rebut una multa per connexió irregular. Li comentem que demani l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial i segueixi el procediment per demanar un comptador social d’electricitat, procediment aprovat al conveni amb Endesa, ja que està empadronat a l’habitatge. De la mateixa manera, li recomanem que faci el procediment per demanar comptador social d’aigua.

Després la Sira ens explica que té l’electricitat i l’aigua regularitzada i que viu en un edifici on tots els habitatges són d’ocupació i té el dubte de com poder regularitzar la situació de la resta d’habitatges. Li comentem que, com el cas anterior, segueixi el procediment per demanar comptadors socials que va ser aprovat en el conveni amb Endesa.

La Tania, de Barcelona, ens explica que té bo social i que van deixar de cobrar-li durant uns mesos, amb la conseqüència que li van cobrar 500 euros de cop. A la vegada, quan va anar a baixar la potència, la companyia la va canviar a mercat lliure, amb la conseqüència que perdria el bo social. Com que ha de renovar el bo social, li comentem que ho faci a través del PAE i que demani fraccionament dels 500 euros; i si ho creu convenient, treure la domiciliació bancària per no trobar-se amb sorpreses i pagar allò que realment cregui que pot pagar.

La Sabina va rebre una trucada de Naturgy que li comentaven que li retornaven diners, però va resultar ser un canvi de companyia al mercat lliure. Li comentem que farem un acompanyament a Naturgy perquè encara estem dins dels 15 dies posteriors a l’acceptació del contracte i demanar que la tornin a mercat regulat amb bo social, tal com estava anteriorment.

La Maria Lluïsa pregunta per un canvi de comercialitzadora regulada, ja que està molt decebuda amb Endesa. Li recomanem que pel conveni firmat amb aquesta companyia, li surt a compte mantenir-se tal com està per rebre ajuts als deutes a futur.

El Marc, de Vic, pregunta pels descomptes de l’aigua, ja que en l’actualitat són 4 persones i en el passat era ell sol. Li comentem que pot ampliar els trams en el cànon de l’aigua a la mateixa companyia.

La Lucía de Barcelona, vol saber si en jubilar-se podrà mantenir el 40% de descompte que té aplicat pel bo social. Li comentem que dependrà dels ingressos que tingui i que serà la mateixa companyia qui apliqui el canvi directament, que no ha de demanar res.

A la Mari Carmen li han comentat des de la companyia de l’aigua que té un excés en el consum. Li recomanem que faci la prova de mirar el comptador abans d’anar a dormir i després al matí compari les lectures, per comprovar si hi ha pèrdues.

Finalment, l’últim cas és el de la Gladys, que vol optimitzar les factures de l’aigua i l’electricitat. Li expliquem que amb l’electricitat pot demanar el bo social i per tant, abans ha d’estar al mercat regulat; i per l’aigua demanar el cànon social de l’aigua i comprovar si al seu municipi hi ha tarifa social.

Amb aquest últim cas donem per acabat l’assessorament. Ens retrobem en 15 dies per mai més: ni set, ni fred, ni foscor!