Un dimecres més ens tornem a trobar per assessorar-nos col·lectivament!
Com ja va sent costum, en format semipresencial. Tot i que es troba a faltar sentir la proximitat dels i les companyes, el format online ens permet seguir lluitant conjuntament pels nostres drets energètics. Comencem donant la benvinguda a les persones noves, explicant què és l’APE i com funcionem i recordant quins són els llocs bàsics on hem d’acudir si tenim problemes amb els subministraments d’aigua, llum o gas. Tot seguit, passem a escoltar els casos nous i a intentar trobar les millors opcions entre totes. Us en deixem un recull:
El primer cas és el d’una dona que viu en un pis que era de la seva mare, però que es va veure obligada a entregar al Banc a canvi d’una dació en pagament. Està empadronada al pis des de 2005, però actualment no té títol legal de l’habitatge. Ens explica que vol regularitzar els subministraments. Li comentem els passos a seguir. En la propera assemblea ens informarà com ha avançat el tema.
Després, la Isabel ens explica el cas d’una família de Tarragona. Es tracta d’una família amb tres menors, un dels quals és un nadó. Viuen a un habitatge recuperat, amb la llum connectada de forma irregular i sense aigua corrent. Han tramitat l’IRER (Informe de Risc d’Exclusió Residencial) i estan intentant sol·licitar un comptador social, però de moment no han tingut èxit. Ens comenta que han intentat presentar a l’ajuntament el document útil de l’APE, però que tampoc els hi han volgut acceptar. És una situació gravíssima, ja que a Tarragona estan tornant a tancar les fonts públiques d’aigua a causa de l’augment de casos de covid-19. Seguirem molt atentes a aquest cas.
El Jordi també ens comenta el cas d’una dona de Sant Feliu. Ha rebut una carta de Naturgy dient que la portaran als jutjats i vol saber si es tracta només d’una amenaça o si pot tenir conseqüències legals. Revisem la carta i una vegada més es tracta només d’una amenaça. Li expliquem que de moment no hi ha cap denúncia per part de Naturgy, però que seria convenient posar una reclamació al Síndic de Greuges per assetjament. Aquestes pràctiques abusives per part de les empreses han d’acabar!
La Lucía ens explica que per fi ha aconseguit una cita presencial amb el PAE. Li han arribat 3 factures de gas de cop que pugen a més de 300 € i que no pot assumir ara mateix. Ha anat a la subministradora per demanar un fraccionament i li han demanat el número de compte per decidir si li faciliten el fraccionament o no. Per sort, la Lucía no els hi ha donat i ho podem comentar a l’assessorament col·lectiu abans. Ens explica que tampoc li estan arribant les factures de llum, així que li recomanem que vagi a Endesa a demanar-les perquè si no també li arribaran totes de cop.
Per últim, l’Antonio ens comenta que li arriben unes factures d’aigua molt altes. Revisem les factures i veiem que té tots els descomptes aplicats i que té un consum molt elevat, de 42 m³. Li comentem que segurament té una fuita i li expliquem com pot comprovar-ho. Acabem l’assessorament amb una gran notícia! L’Antonio ens explica que per fi ha pogut regularitzar el subministrament de llum a casa seva!!!
Acabem amb alegria i amb ganes de seguir lluitant per garantir els subministraments bàsics per a tothom. Ens tornem a trobar d’aquí a dues setmanes, l’11 de novembre a les 17.00 hores. Mentrestant, seguiu atentes a les xarxes socials!