Bitpro Pulse Bitpro Pulse

Assessorament 26 de juny de 2024

Ens trobem a la FAVB per un nou assessorament, el primer de l’estiu. Recordem que la pobresa energètica, malauradament, també és una realitat durant l’estació més calorosa de l’any

El primer a exposar el seu cas és l’Horacio de Badalona, qui comença a ser un habitual d’aquest espai. Ens comenta que s’ha passat al mercat regulat i ha entregat la sol·licitud del bo social. Li han dit que entre 7 i 15 dies li enviaran la resposta. Quan tingui el bo social elèctric ens comenta que voldrà mirar-se la forma d’optimitzar les factures de l’aigua.

Tot seguit, el Miguel de l’Hospitalet ens actualitza informació sobre el seu cas. Ens recorda que va fer els tràmits per tenir les bonificacions a la factura de l’aigua i ens ensenya l’última factura que ha rebut. Efectivament, ha sortit molt baixa amb les bonificacions fetes a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).

La Badia de Terrassa també ens aporta nova informació sobre el seu cas. Ens comenta que ja té comptador social d’aigua i ara vol mirar quines són les bonificacions que li corresponen. Ha anat a Taigua i a l’oficina de pobresa energètica de Terrassa, però no li han fet. Li comentem que és probable que amb el comptador social ja vinguin optimitzades les factures i com que no ha rebut cap factura encara, millor esperem a veure si ja té les bonificacions aplicades.

El següent cas ens el porta la Juana de Barcelona. Han entrat en una casa que és seva i no sap si paguen o no les factures i, per tant, si es genera deute. Li recomanem que vagi a la companyia a preguntar pel contracte, si hi ha deute i quina és la situació actual. Per altra banda, també li recomanem que per si de cas hi ha deute, que demani l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) al Punt d’Assessorament Energètic (PAE) de l’Ajuntament de Barcelona.

L’Eugenia de Barcelona també és habitual a l’assessorament i ens actualitza el seu cas. Ens recorda que té un consum molt elevat d’aigua i ens comenta que ha demanat una mediació amb l’empresa de l’aigua. També està pendent que hi vagi un tècnic a veure si hi ha problemes amb la instal·lació.

La Rosa de Barcelona ens porta el següent cas. Té factures d’aigua molt altes i ens comenta que ha demanat hora al PAE i està a l’espera que li donin cita. Li comentem que al PAE podrà demanar l’IRER i les bonificacions a les factures d’aigua, per tant, que esperi a tenir la cita amb el servei de l’Ajuntament.

La Lucía, una companya activa en les lluites populars de Barcelona ens comenta que té dubtes amb les factures i vol saber si les té optimitzades. Comprovem les factures i veiem que uns quants mesos li han fet estimades, però que en la darrera  ja ho té regularitzat i li han de retornar una part de l’import pagat. També ens comenta els dubtes que té sobre la necessitat de renovar el bo social i l’IRER. Expliquem que actualment el bo social es renova automàticament cada dos anys i, en canvi, l’IRER s’ha de demanar la renovació cada any.

L’últim cas és una actualització que ens fa el Francisco de Barcelona. Ens comenta que ja ha fet tots els tràmits amb el PAE i, per tant, té l’IRER i optimitzades les factures. Ens comenta que com que ha estat uns mesos sense pagar les factures, ara li truquen reclamant-li el deute. Li expliquem que malauradament és una pràctica habitual i que tot i les amenaces, no li poden tallar els subministraments perquè té l’IRER i està protegit per la Llei 24/2015. Si la cosa va a més, ens podem plantejar accions com, per exemple, entrar una reclamació al síndic de greuges.

Fins aquí l’assessorament d’avui. Recordem que no és normal passar calor a casa teva.