Bitpro Pulse Bitpro Pulse кракен ссылка кракен ссылка kraken darknet kraken darknet кракен зеркало онион кракен зеркало онион

Assessorament 15 de maig de 2024

Ha passat una setmana des del darrer assessorament, en aquest cas es tracta d’una reunió especial, ens acompanya Patricia, activista del Movimento dos Atingidos por Barragens (MAB) de Brasil, organització amb qui compartim la lluita per l’accés universal als subministraments bàsics

Després de donar la benvinguda, presentem què és l’APE i quins han estat els èxits aconseguits després de 10 anys.

Comencem amb la jornada d’avui. El primer cas és el de la Montse, de Tordera, que porta des de l’octubre passat sense llum; ella viu sola i té acreditada una discapacitat. En viure en un habitatge ocupat, se li recomana parlar amb la seva treballadora social, per a sol·licitar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) i després l’alta del subministrament.

El segon cas ens el porta la Badia, de Terrassa, que ha participat anteriorment en altres reunions. Ens comenta que li han tallat novament el subministrament d’aigua. Finalment, ha lliurat la sol·licitud del comptador social d’aigua el dia 9 de maig, i li van comentar que podria trigar aproximadament 15 dies. Acordem trucar per agilitzar el procés, ella també es compromet a fer-ho.

El Francisco, de Badalona, ​​ve per primera vegada; té un habitatge de la seva propietat sense llum, se li aconsella que amb el seu títol de propietat sol·liciti l’alta en el mercat regulat per després poder tramitar el bo social, recordant-li que primer ha de sol·licitar l’IRER a Serveis Socials.

El següent cas és una actualització, es tracta de l’Horacio, de Badalona, ​​qui va acudir a l’assemblea per a informar-se sobre com sol·licitar el bo social, però, es trobava sota un contracte al mercat lliure amb Factor Energia, per la qual cosa se li va aconsellar, com a primera mesura, el traspàs al mercat regulat per així després poder sol·licitar el bo social. Lamentablement, l’Horacio va caure en els embolics dels comercials de Naturgy, que tot i que se’ls va reiterar la necessitat del bo social li van donar d’alta en un contracte que no corresponia, per la qual cosa des de l’APE ens vam oferir a fer un acompanyament a les oficines de Naturgy. Finalment, vam poder revertir la situació, aconseguir un nou contracte al mercat regulat i sol·licitar l’alta al bo social, un nou cas d’èxit.

La Malika, de Barcelona, ​​arriba a l’assemblea per la desesperació que li generen les constants cartes d’avís de tall que rep; ens comenta que té donat d’alta el bo social, dada clau per explicar-li que no podran tallar-li el subministrament perquè hi ha una moratòria estatal de tall de subministrament per impagament als qui tenen el bo social. Ara sí, més tranquil·la, ens comenta que particularment hi ha una factura que li ha vingut excessivament elevada corresponent a 4 mesos del 2022. Observem la factura i efectivament, a més de ser elevada, en comparativa amb els valors actuals, està una mica confusa, per la qual cosa se li pren una fotografia i ens comprometem a estudiar-la en profunditat i tenir una resposta en 15 dies.

El següent cas és sobre la Fàtima, de Granollers, que es comunica amb nosaltres de manera online; desitja sol·licitar el comptador social, se li indica on pot trobar els documents útils a la nostra pàgina web. Particularment se li aconsella completar el document 20: Sol·licitud de comptador social d’electricitat a Endesa per a situacions d’ocupació en precari, i presentar-lo a la seva treballadora social.

Finalment, l’Alejandra, de Sant Feliu, ens explica com ha anat l’acompanyament que hem fet a Endesa. Per posar en context, ella viu en un habitatge públic amb la seva mare i la parella d’aquesta desitjava sol·licitar el bo social, però li havien dit que, si escau, per comptar l’habitatge amb panells solars, això no era possible, cosa que evidenciem errònia, i per això ens vam oferir a acompanyar-la a Endesa a aclarir aquesta situació. Un cop a les oficines de l’empresa li ha quedat pendent lliurar alguns documents. S’esmenta addicionalment un consum estrany, per a això l’empleada ofereix una revisió del comptador a 30 euros, però, prefereix primer consultar el tècnic que farà en les pròximes setmanes una revisió de l’aerotèrmia que posseeix el pis.

Per a tancar la jornada d’avui, Patrícia, l’activista del Brasil que ens visita, ens explica sobre les actuacions que fan al seu país per combatre la pobresa energètica. Ella forma part d’un grup de dones d’un barri de la perifèria de Sao Paulo, que s’organitzen per lluitar pels seus drets enfront d’empreses com Enel (que forma part d’Endesa), que els talla els subministraments elèctrics. Per a saber-ne més, hem elaborat un webdoc amb aquesta lluita compartida APE-MAB.

Água e energia não são mercadorias! (L’aigua i l’energia no són mercaderies!)