https://farmaciachiclanapozo.com/ inhub.ca

Assessorament 22 de març de 2023

Fa quinze dies vam fer un assessorament de serveis mínims per la vaga del 8M. Aquest cop, ens retrobem amb molts casos i moltes ganes de plantar cara a l’oligopoli.

El primer cas ens el porta la Khadija de Barcelona, que es troba ocupant un pis i està sense aigua. Li recomanem que faci la sol·licitud d’un comptador social d’aigua al Punt d’Assessorament Energètic (PAE) de manera urgent.

Tot seguit, el Gonzalo, també de Barcelona, ens comenta que ha rebut factures molt altes i vol saber quines possibilitats hi ha de rebaixar els costos. Li comentem que aquest tipus d’accions es duen a terme des del PAE, però com que actualment hi ha molt temps d’espera per a una cita si no es tracta d’un cas urgent, li recomanem que ho faci a través dels tràmits habituals a les empreses de subministraments: demanar el bo social de l’electricitat, estar al mercat regulat del gas i demanar tarifa social, cànon social i exempció de taxes de residus en el cas de la factura de l’aigua.

El Roger de Barcelona ha rebut una factura de 300€ per una anomalia al comptador, l’acta d’inspecció de la qual va rebre al mes de juliol. El comptador està dins de casa i cap persona tècnica ha entrat a la casa per fer aquesta suposada inspecció. Li recomanem que posi una reclamació demanant tota la informació d’aquest expedient a l’empresa i amb aquest fet, en cas de no pagar la factura, no li podran tallar el subministrament. Segons la informació que faciliti l’empresa, podrem fixar les properes passes.

El següent cas és el del Xavi, que viu a Vilafranca del Penedès en una casa ocupada, amb la connexió irregular dels subministraments i on ha intentat empadronar-se diverses vegades i l’Ajuntament no l’ha deixat. Creiem que la millor opció és seguir lluitant pel padró i anar a Serveis Socials per tenir l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER), i d’aquesta manera poder sol·licitar els comptadors socials.

La Manal ens posa al dia sobre el seu cas: l’empresa li reclama un deute trucant-li i dient-li que té una demanda interposada, quan al registre judicial no en surt cap al seu nom per aquest motiu. Va reclamar a l’empresa i aquesta ha respost de forma evasiva. Li recomanem que insisteixi amb la reclamació per les diferents vies existents, fins a arribar a una postura clara de l’empresa.

La Milagros és la següent persona que ens presenta el seu cas. Ella ve de Santa Coloma de Gramenet i ens ensenya una multa per connexió irregular que ha quedat prescrita i que, per tant, li han abonat. Actualment, es troba sense electricitat i li recomanem que vagi al Gramepark per demanar la instal·lació d’un comptador social.

La Sandra de Barcelona ens comenta que d’aquí poc tindrà el contracte de lloguer al seu nom i que vol anar avançant amb l’optimització de les factures i la protecció contra el tall. Li recomanem que ho vagi fent pel seu compte a les subministradores, com hem comentat abans, en lloc del PAE, però que igualment necessitarà cita al PAE per demanar l’IRER que la protegirà del tall en cas d’impagament.

La Marisol, també de Barcelona, va demanar el bo social a través del PAE i li han denegat. També ens comparteix que li han condonat tot el deute de 2021, fruit del conveni signat entre l’Administració i Endesa ara farà dos anys. Li recomanem que torni a demanar el bo social amb la informació més actualitzada possible.

De Sant Boi de Llobregat ens arriba el cas de l’Àngel, que ha rebut un avís de tall de l’aigua si no regularitza el subministrament. Li comentem que a l’estar empadronat pot demanar la instal·lació d’un comptador social a Serveis Socials, seguint els passos que tenim a la nostra web.

A l’Eugènia li han arribat factures estimades d’un pis en el qual ja no viu. Li recomanem que si té la possibilitat de fer foto a l’estat actual del comptador, les faciliti a la companyia i que li refacturin, sempre que ningú hagi entrat a viure en aquest pis i hagi fet un consum de gas que no li correspon.

La Gina de l’Hospitalet ha demanat el bo social i li han denegat i es troba amb factures que no pot pagar i l’IRER caducat. Per tot plegat necessita anar a Serveis Socials i la situació és molt lamentable, com ja hem denunciat. No queda més que insistir a demanar hora a Serveis Socials i nosaltres pressionar el màxim possible a l’Ajuntament.

L’últim cas, també és de l’Hospitalet, i és l’actualització del cas de la Carolina, que ha pogut tramitar, després de molta espera i lluita, l’IRER a través de Serveis Socials. Pateix que li tallin el subministrament perquè no li han donat una còpia, però nosaltres li comentem que és habitual i que no pateixi, que no li tallaran. També ens comenta que el tràmit del bo social està a l’espera de poder aconseguir el certificat de discapacitat de Serveis Socials.

Ha sigut un assessorament intens, amb molts casos, moltes preguntes, molts dubtes, però que no ens tiren enrere, continuarem reclamant els nostres drets! Ens veiem d’aquí a dues setmanes!