Després de donar la benvinguda, presentar l’Aliança contra la Pobresa Energètica i compartir algunes informacions pràctiques amb les cares noves, entrem de ple en els casos d’aquesta setmana
Comencem amb el Pablo, de Castellar del Vallès. Té una menor a casa i fa sis mesos que no tenen accés a l’aigua. L’any passat va comprar una casa d’un banc i, per tenir accés a l’aigua, Agbar els demanava renovar la instal·lació per valor de 3.000 euros, sense opció a fraccionament. Davant la impossibilitat de pagar-ho, els van tallar el subministrament sense avís previ, a més de fer-los arribar una multa per consum indegut. El Pablo ja ha anat a serveis socials i li han aprovat un informe de vulnerabilitat. Gràcies a això, ara serveis socials està mediant amb la companyia un fraccionament del pagament de l’obra civil per la nova instal·lació. A més, li recomanem que demani a serveis socials que cobreixin una part de la instal·lació. Pel que fa a la multa, li diem que demani a l’empresa una justificació tècnica del valor de la multa.
Continuem amb la Fortunata, de Sant Feliu de Llobregat, que ja va venir fa dues setmanes. Viu amb dos fills menors i sense aigua. Des de serveis socials li continuen negant l’informe de vulnerabilitat, al qual té dret. En primer lloc, li diem que torni a demanar-lo per escrit, ja que no li poden negar. En segon lloc, cal que es posi en contacte amb una cooperativa per aconseguir un certificat d’habitabilitat per, després, poder tenir dret a un comptador social d’aigua fent ús el document útil per l’AMB.
L’Andrés, de Barcelona, ens explica el seu cas. Viu amb els seus pares i el seu germà. Tenen un frau amb la companyia elèctrica per una derivació d’electricitat. Els ha arribat una multa de 1.000 euros i una altra de 4.000. Li recomanem que demani cita al Punt d’Assessorament Energètic perquè li tramitin l’informe de vulnerabilitat i pugui tenir accés a reduccions en la factura a partir del bo social. Pel que fa a la multa, com en el cas del Pablo, li diem que demani un informe tècnic a la companyia que justifiqui la quantitat de la multa i pugui intentar reduir-la.
El Miguel, de l’Hospitalet, ens explica el seu cas, que es repeteix múltiples vegades en els nostres assessoraments. Tot i que ell té l’informe de vulnerabilitat i no poden tallar-li els subministraments, rep trucades i missatges per part de companyies de recobrament amb amenaces. Enviarà un missatge per escrit dient que és vulnerable i que no poden posar-se en contacte amb ell per exigir-li aquest pagament.