Avui fem un assessorament de mínims perquè estem enmig de Setmana Santa, però l’hem volgut mantenir per si hi havia casos urgents
Comencem amb els casos que ens porta la Maria, de Reus. En primer lloc, ens explica el cas de la Nadia, que conviu amb una filla menor. Mentre intenta tramitar el comptador social de llum, li ha arribat al seu CUP una sanció per connexió irregular. En el seu cas, li diem que pot continuar endavant amb el procés de demanda del comptador social, al mateix temps de negociar la sanció a la baixa. En aquests casos, les sancions es calculen d’acord amb un suposat consum a màxima potència durant les 24 h del dia, el qual no es correspon a un servei real.
En segon lloc, també a Reus, la Maria ens explica el cas d’una altra dona en situació de sanció per una connexió irregular d’aigua. De la mateixa forma, tornem a recomanar-li que es posi en contacte amb Aigües de Reus per negociar amb ells la sanció.
En tercer lloc, la Maria, de Barcelona, arriba a l’assessorament molt preocupada perquè veu que no pot fer front les seves factures d’aigua i llum. Ella no coneixia la Llei 24/2025 ni el bo social, així que li expliquem quins són els seus drets energètics i els passos a seguir per tramitar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial, que la protegeix de talls en cas d’impagament. Per començar amb la seva tramitació, li diem que acudeixi al Punt d’Assessorament Energètic del seu barri.
Per acabar, la Maria Luisa, de Sabadell, comparteix amb nosaltres que a partir del 16 d’agost de 2024, a Sabadell es va començar a aplicar el descompte de cànon de l’aigua.