Bitpro Pulse Bitpro Pulse

Assessorament 16 d’octubre de 2024

Avui hem fet un nou assessorament col·lectiu, en el qual abordem les diferents problemàtiques relacionades amb la pobresa energètica que ens porta la gent que hi participa

La Lucila, de Barcelona, ha aconseguit el lloguer social lluitant amb la PAH de Barcelona. Una vegada ha donat d’alta els seus subministraments al seu nou habitatge, li han arribat factures molt elevades d’aigua i llum. Estava molt preocupada perquè no pot pagar imports tan elevats. Li hem explicat que quan hi ha una alta nova la primera factura sempre arriba molt alta i que, si no pot pagar-ho, que no ho pagui perquè està protegida del tall.

L’Ali, de Martorell, s’ha connectat en línia i ens explica que està ocupant i vol regularitzar el seu subministrament elèctric. Li expliquem que Endesa està bloquejant la instal·lació de comptadors socials, però que estem fent una campanya per desencallar això i que els convidem a sumar-se per així tenir més força.

La Gloria, de Barcelona, ens porta un cas molt similar al primer. Té les factures molt altes perquè inclouen el cost de l’alta. D’altra banda, el contracte és del mercat lliure, tant en la llum com en el gas, i li recomanem canviar al mercat regulat. A més a més, en el cas de l’electricitat, li expliquem que pot demanar el bo social. Acordem fer un acompanyament a Endesa.

L’Encarna, de Gavà, ens explica des de casa que té un dubte amb la renovació automàtica del bo social elèctric. Ens han arribat dubtes en aquest sentit en repetides ocasions, a causa d’unes cartes que Endesa envia sense massa criteri. No obstant això, sí que hi ha alguns supòsits en els quals la renovació no és automàtica. Si tens dubtes, apropa’t a l’assessorament.

La Montse, d’Abrera, comparteix que té un deute gran amb Iberdrola i que està molt preocupada. Li expliquem que ara mateix pot aconseguir una doble protecció: demanant l’IRER a serveis socials per tenir la protecció de la Llei 24/2015 i passar-se al mercat regulat amb el bo social (per estar coberta per la prohibició temporal de talls en tot l’Estat).

La Vicky, de Badalona, fa un retorn de com va anar l’acompanyament a Endesa que vam organitzar la setmana passada. Tenia factures molt altes, tot i estar al mercat regulat, i sospitàvem que no tenia aplicat el bo social. Així ho va poder comprovar a l’oficina. Hi haurà de tornar perquè li faltava documentació per fer la sol·licitud. Li preocupa molt el deute que se li ha acumulat i intentem tranquil·litzar-la.

La Mari Carmen, de Martorell, està preocupada perquè haurà de canviar de domicili i té deute tant amb Endesa com amb Naturgy. Li expliquem que no passa res, que com té l’informe pertinent, podrà fer l’alta amb la subministradora que ella esculli.

La Domi, de Tordera, ens fa arribar un missatge de la Isa: li estan trucant per intentar enganyar-la perquè es canviï de companyia. Altres persones comparteixen diferents intents d’estafa d’aquest tipus, que malauradament són molt habituals.