Continuem amb els assessoraments col·lectius, en els quals abordem juntes les problemàtiques relacionades amb els subministraments que ens porta la gent
L’Alexandra, de Sant Feliu de Llobregat, ja ha vingut altres vegades. Ja està al mercat regulat i ha aconseguit el bo social, però encara té un deute de 900 € amb Endesa. A l’últim assessorament ens va informar que l’estaven assetjant telefònicament (una empresa que es diu Lexer). Això ens fa saltar les alarmes, perquè Endesa ha assegurat públicament que ja no externalitzen deute de llars vulnerabilitzades, per la qual cosa decidim que ho denunciarem públicament.
El José Luis, de Barcelona, ens ha actualitzat el seu cas respecte a l’últim assessorament. Va anar al PAE i ha resolt el tema que el preocupava. Li han canviat la companyia i li han canviat el comptador.
L’Eduard, de Barcelona, ens ha explicat les novetats del seu cas. La seva reclamació a l’OMIC se li ha complicat perquè diuen que és un error fer doble reclamació a Endesa i a e-Distribución. I que ho hauria de fer a Consum de la Generalitat. Té problemes per reunir la informació de les factures perquè Endesa no li està facilitant les dades necessàries. Anirà a l’oficina a reclamar-ho.
El Manuel, de Gavà, té un deute gran acumulat, amb Naturgy, que en cap cas pot assumir. La seva unitat de convivència supera una mica els barems de la Llei 24/2015. Està pendent que serveis socials de Gavà li revisi el cas per renovar l’IRER. De moment està protegit del tall perquè té el bo social.
La Vicky, de Badalona, ja està instal·lada al pis de lloguer social. Ha pogut donar d’alta els seus subministraments sense problema, però li han arribat factures molt altes que no ha pogut pagar. Li ha arribat una carta de reclamació de deute. Farem un acompanyament a Endesa per assabentar-nos millor del que està passant.
La Paula, de Rubí, ha tingut un problema amb una estafa en un pis a Rubí. Després l’han intentat fer fora i li han tret el comptador d’aigua. Li recomanem que vagi al servei municipal de Rubí (Rubí Brilla) i que continuï pressionant a serveis socials perquè s’instal·li un comptador social d’aigua. També tenen pendent empadronar-se. Hi ha dos menors.
La Rosa, de Vilanova i la Geltrú, té un tall d’aigua des de fa temps. Es troba en situació d’ocupació. Té problemes perquè serveis socials sol·liciti el comptador social d’aigua. Suggerim que obri via empresa també, per intentar accelerar el procés.