Dimecres significa assessorament de l’APE i avui tornem després d’una petita aturada durant el mes d’agost, per afrontar aquest nou curs de reivindicació de drets energètics!
Són les 17 h i comencem donant la benvinguda a les persones que venen per primera vegada, explicant què és l’APE i donant algunes informacions d’interès. Tot seguit, ens endinsem als casos d’avui.
El primer cas ens el porta el Lluís, que ve des del Papiol, qui ens comenta que li fa respecte donar la lectura del gas per por de pagar factures desorbitades. Li expliquem que gràcies a la Llei 24/2015, les famílies vulnerables estan protegides pels talls de subministrament en cas d’impagament, sempre que tramitin l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER), que en el seu cas, el pot demanar a Serveis Socials. D’aquesta manera estarà protegit i estarà més tranquil a l’hora de fer front a les factures.
Seguidament, el Javier de Sant Just ens comenta que ha fet la revisió del gas i li demanaven unes actuacions a fer que ha realitzat, però ara necessita el certificat d’un instal·lador com que ho ha fet. Li recomanem que ho demani a diferents professionals i que valori pressupostos.
La Irina ens porta el seu cas, juntament amb les seves companyes de pis que estan de lloguer i tenen el dubte si poden posar els subministraments al seu nom. Els comentem que el contracte de lloguer és un títol habilitant per poder tenir els subministraments a nom propi, però que també cal veure si al contracte de lloguer no existeixi una clàusula que no ho permetés.
El següent cas és el de l’Eduard que ens actualitza el seu cas. Recordem que va rebre una multa per anomalia en el comptador i va demanar informes que ho justifiquessin a la companyia, però no va rebre la resposta esperada. Va entrar una reclamació a Consum, però li han contestat que ha de ser a una companyia en concret, ja que la seva reclamació apel·lava a ambdues companyies, la comercialitzadora i la distribuïdora. Ens demana consell per saber a quina reclamar. El debat de l’assemblea porta a decidir-se per la distribuïdora, car és la responsable del comptador.
L’últim cas és el del Jorge, que ve des de Barcelona. Ens comenta que està de lloguer i que rep unes factures molt altes i que li costa poder-les pagar. En aquest moment no les porta i li recomanem que les porti al pròxim assessorament. Tot i això, li comentem que en funció dels ingressos que entrin a la llar pot demanar l’IRER, si escau, al Punt d’Assessorament Energètic, servei de l’Ajuntament de Barcelona. També li comentem que pot optimitzar les seves factures demanant el bo social a la companyia elèctrica. La resta, ens instem a parlar-ne més a fons al següent assessorament que tindrem les factures.
I fins aquí el primer assessorament del curs. Recorda que si tens problemes per pagar les factures de subministrament o simplement vols combatre l’oligopoli energètic, vine al pròxim assessorament d’aquí a dues setmanes!