Assessorament 24 de juliol de 2024

Aquest és l’últim assessorament col·lectiu abans de les vacances. Tornem el 4 de setembre per continuar defensant el nostre dret a l’aigua i a l’energia!

La Celia, de Badalona, explica que han arribat cartes al seu bloc amb avís de frau pel subministrament d’aigua. No entén què és el que està passant, però no era conscient de cap irregularitat. Li expliquem quin és el procediment per demanar l’IRER i regularitzar el subministrament.

El Mohammed, de Barcelona, té dubtes sobre el bo social tèrmic. Les persones que no tenen les factures de la llum domiciliades han de facilitar el seu IBAN per poder cobrar-lo. Li sona que ja ho va fer un altre any, però no està segur. Li expliquem com comprovar correctament si està a la llista.

El Miguel, de l’Hospitalet, no sap per què encara li cobren la taxa de residus, quan ja té les altres bonificacions aplicades. Després de comprovar-ho, veiem que li apliquen un 50% quan en realitat li pertoca el 100%. Li recomanem que torni a anar a l’ACA per reclamar-ho.

La Saida, de Barcelona, va venir a l’anterior assessorament perquè té impagaments i li preocupa que li tallin la llum. Li vam recomanar que avisés de forma urgent al PAE, per demanar hora, però ens diu que encara no li han trucat.

L’Eugenia, de Barcelona, continua amb el procediment obert amb Consum i de moment no hi ha novetats sobre el motiu pel qual el consum d’aigua continua sent tan elevat.

El Francisco, de Barcelona, explica que han deixat d’assetjar-lo telefònicament. El que sí que li han trucat per canviar de companyia energètica, al mercat lliure, però sap que el millor per la seva situació és mantenir-se al mercat regulat.

L’Encarna, de Gavà, es queixa que li han arribat moltes cartes d’Endesa, totes de cop. Ens hem trobat amb això en diferents ocasions. Moltes persones es queixen que les factures no arriben quan toca.