https://farmaciachiclanapozo.com/ https://farmacias21.com/

Assessorament 10 de juliol de 2024

Avui hem fet una connexió telemàtica amb la Comunalitat Badalona Sud, des d’on s’han connectat els tres primers casos

El Domingo, de Badalona, té factures d’aigua molt altes. La setmana passada va tenir un judici pel deute que se li està acumulant. El consum és molt més alt del que seria normal, però assegura que no té cap fuita. Li expliquem una forma de comprovar-ho per tal que s’asseguri que és així. Després d’això estudiarem la millor manera per procedir.

A en Gonzalo, també de Badalona, el porten a judici pel deute generat per una connexió irregular. Quan ell va accedir a l’habitatge va voler regularitzar la situació, però no li van deixar, al·legant que aquell pis carregava un deute. Li recomanem que vagi a serveis socials per demanar l’IRER i iniciar el procediment per regularitzar la situació.

L’Ariel, l’últim cas que es connecta de part de la Comunalitat Badalona Sud, té una factura de 500 euros i no l’ha pagat. Ha pagat la resta. Revisem les factures i totes són normals, menys la de 500, que just és en el canvi de companyia. Ja té una reclamació oberta a la companyia, per la qual cosa el següent pas és ja traslladar la reclamació a Consum.

L’Abdelkader, de Badalona, es troba en situació d’ocupació i, mentre era fora, li van tallar el subministrament elèctric. Ho han fet des del carrer, afectant tota una fase i deixant sense subministrament el seu habitatge i el d’un veí, també en ocupació, així com l’enllumenat públic d’aquell tram. Li recomanem que se sumi a la campanya de comptadors socials i presenti la sol·licitud corresponent al seu ajuntament.

L’Horacio, de Badalona, després de dos canvis fraudulents a mercat lliure, ha aconseguit accedir al bo social després que l’acompanyéssim a una botiga Naturgy per fer el pas a mercat regulat i omplíssim la sol·licitud per acollir-se als descomptes. Ara, té pendent tramitar la tarifa social del cànon de l’aigua. Li recomanem demanar cita a Serveis Socials per reclamar l’informe de risc d’exclusió residencial i posteriorment acudir a l’Agència Catalana de l’Aigua i tramitar la bonificació.

La Rosa, de Barcelona, també vol tramitar la tarifa social del cànon de l’aigua. Ha intentat gestionar-ho a través del PAE, però ha viscut en primera persona les dificultats per accedir a una cita prèvia. Ara li han dit que li trucaran en 2-3 setmanes. Consensuem esperar aquest termini i contactar amb els PAE si no es produeix el contacte. Per acabar, també ens demana informació sobre el bo social tèrmic. Li  expliquem com funciona i el procediment per facilitar el seu número de compte.

La Malika, de Barcelona, va venir fa temps per una factura desproporcionada d’Endesa. En el seu moment, la vam acompanyar per presentar una reclamació davant de la companyia en la qual es demanava més informació. Més d’un mes després, no hi ha hagut cap resposta per part d’Endesa, així que ens oferim per acompanyar-la en la presentació d’una queixa davant de l’Agència Catalana del Consum.

La Mari Carmen, de Martorell, ha rebut una carta d’Energía XXI amb un suposat fraccionament de deute quan ella no n’ha sol·licitat cap. Li recomanem que presenti una reclamació davant de la companyia per esbrinar què ha pogut passar perquè tot apunta que es tracta d’un error.

La Míriam, de Barcelona, va venir fa temps després que li tallessin el subministrament per una suposada connexió irregular. Va aconseguir regularitzar la situació i tramitar el bo social elèctric i ara rep factures que pot assumir. Pregunta sobre el deute derivat de l’incident. Com que té tramitat l’informe de risc d’exclusió residencial, pot ser que acabi sent condonat. En tot cas, no rep avisos ni amenaces al respecte.

La Saida, de Barcelona, porta dos mesos sense poder pagar les seves factures d’electricitat i gas. Està molt angoixada. Li facilitem tota la informació sobre els Punts d’Assessorament Energètic i la necessitat de tramitar l’informe de risc d’exclusió residencial per estar protegida del tall. L’acompanyem en aquest procediment.