Assessorament 26 de juliol de 2023

Han passat dues setmanes i ens retrobem a la FAVB per fer un nou assessorament col·lectiu.

El primer cas és el del Ramon de Barcelona, que tenint l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) i que a més, ha rebut la condonació del deute acumulat amb l’aplicació de la Llei 24/2015, té el dubte si això el pot perjudicar per rebre altres ajudes per part de l’Administració. Altres persones en la mateixa situació comenten que no, que no hauria de ser un inconvenient. Aprofitem per revisar les factures i veure si les té optimitzades, i resulta que té totes les bonificacions possibles.

El José de Barcelona, que ha vingut als darrers assessoraments, ha rebut una factura d’una empresa que s’anomena Smartconta i no sap a què fa referència. Li expliquem que aquesta empresa s’encarrega de cobrar el lloguer del comptador d’aigua, el que anteriorment feia MUSA i que les persones que tenen IRER, com és el seu cas, poden demanar-ne l’exempció.

El següent cas és el del Sergio de Santa Coloma de Farners, que porta 15 dies sense llum després d’haver tingut un contracte i no haver pogut pagar durant un any. El contracte es va donar de baixa fa poc per no tenir contracte de lloguer. Ha sol·licitat el comptador social d’electricitat a Serveis Socials seguint les nostres passes als documents útils de la web, però encara no ho ha aconseguit. Li transmetem que ha fet els passos correctes i que ha de mantenir el contacte amb l’Ajuntament per tal de poder pressionar perquè li posin el comptador.

El Khalib de Sant Celoni ha provat de fer un canvi de nom al contracte que té en vigor, però com que hi ha un deute associat, no li deixen fer. Li recomanem que demani el canvi de nom en persona a les oficines de la comercialitzadora amb l’IRER, al·legant la impossibilitat de poder fer front al deute acumulat.

L’últim cas és el de la María Luisa, membre activa de l’APE, que comenta que ha rebut SMS sobre el bo social tèrmic. Aprofitem la pregunta per explicar amb molt detall com s’ha cobrat aquest bo i la necessitat o no de demanar-lo. Per més detall, podeu veure aquesta pàgina web.

Fins aquí l’assessorament d’avui, poquets casos, però continuem atentes a lluitar pels nostres drets! Fem una petita pausa durant l’agost i ens retrobem el setembre amb més força i ganes per seguir defensant els nostres drets!