https://farmaciachiclanapozo.com/ inhub.ca

Assessorament 31 de maig de 2023

Ja han passat dues setmanes des del darrer assessorament, per tant, ens trobem al carrer Obradors, 6, per empoderar-nos dels nostres drets energètics.

Comencem amb el primer cas després de donar la benvinguda i explicar quatre coses de l’APE i donar informacions d’interès. És el del José de Barcelona, que ha acumulat un deute amb l’anterior companyia de menys de 50 euros i està preocupat perquè li envien missatges al mòbil perquè pagui. Li comentem que com que està protegit contra el tall, ja que no és la seva companyia actual, que no pagui el deute si no pot.

La Lorena de Sabadell porta un temps sol·licitant un comptador social de l’aigua, però l’Ajuntament no li accepta. Hem aconseguit una reunió amb l’Ajuntament per tal de desencallar-ho.

Tot seguit, la Juliana de Barcelona, ens actualitza el seu cas. A través del Punt d’Assessorament Energètic (PAE) ha pogut instal·lar-se el comptador social d’electricitat, a més, ja està al mercat regulat i ha sol·licitat el bo social. Pel que fa a la reclamació per no pagar una multa que li van posar per estar enganxada quan ella encara no vivia al pis, li han contestat que no tenen proves per acreditar-ho. Li suggerim que intenti buscar aquestes proves, com podria ser, el padró o factures del pis anterior.

La Jamila de l’Hospitalet ja forma part de l’APE i ens pregunta cada quant s’ha de renovar l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER). Li responem que cada any i que recomanem preparar-se amb temps; i aprofitem per recordar que s’ha de tramitar a les oficines de pobresa energètica si n’hi ha al Municipi; o en la resta de casos, a Serveis Socials.

La Sònia ens explica que forma part d’un grup d’afectades per una comercialitzadora i ens demana assessorament jurídic per tirar endavant accions legals. Li comentem que no estem especialitzades en aquests temes i que ens centrem més en la pobresa energètica i els efectes sobre persones vulnerabilitzades i que, per tant, seria més convenient que ho fes a través d’organitzacions de consumidors. Només li podem oferir difusió i suport a la seva causa.

El següent cas és el de la Carmen de Barcelona, que amb pocs ingressos es troba que pagant una hipoteca no en té prou per pagar les factures del subministrament. Li expliquem que existeix la Llei 24/2015 que té com a finalitat protegir del tall les famílies vulnerables en cas d’impagament i que el mecanisme per a garantir-ho és l’IRER. Per tant, li recomanem que el més urgent és anar al PAE a sol·licitar-lo. Posteriorment, ja es podrà centrar a intentar reduir l’import de les factures per tal que el deute acumulat sigui el mínim possible.

El Gonzalo ens comenta que per demanar la tarifa social de l’aigua li reclamen l’IRER, per tant, ha de demanar hora al PAE per tal de sol·licitar-lo.

L’últim cas és el del Mohamed, membre de l’APE, que ha posat una reclamació al Síndic per l’assetjament telefònic que rep de les companyies de recobrament. Ara li falta entrar, com a documentació annexa a aquesta reclamació, la carta de condonació i l’IRER.

Avui ja no hi ha més casos i encara que ens agradaria que s’acabés d’una vegada per totes la impunitat de les empreses que mercantilitzen l’energia i l’aigua, d’aquí a dues setmanes tindrem més casos. Aquí serem, no ho dubtis, som moltes com tu, uneix-te i lluita!