Assessorament 8 de setembre de 2021

Submergides en plena pujada desorbitada del preu de l’electricitat i per tant, amb més ganes de defensar els nostres drets energètics, ens trobem per fer el primer assessorament del curs.

Després de donar la benvinguda a les persones que venen per primera vegada, expliquem què és l’APE i donem quatre pinzellades de passos a seguir en cas de vulneració de drets. Comencem amb els diferents casos d’avui.

El primer ens el porten des d’Almacelles, el Miguel i la seva parella. A aquesta parella els hi van realitzar un tall de subministrament mentre estaven protegits per l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER), per tant, era il·legal. Van pagar les factures i els van reconnectar. Ara, han rebut una citació als jutjats pel deute acumulat els anys 2018 i 2019. Les recomanacions de les companyes van en la línia de denunciar el tall il·legal i demanar justícia gratuïta, a la vegada que analitzarem el cas per veure quines altres possibilitats existeixen.

El Juan Carlos de l’Hospitalet ens aporta el seu cas. Està preocupat perquè paga molt altes les factures i li han denegat el bo social. Se li recomana que vagi a demanar l’IRER per a estar protegit en cas d’impagaments.

El cas de la Rosa és un cas que va començar abans de les vacances, quan Endesa li reclamava un deute de 6.000 euros i va arribar a pagar-ne 500. Degut el conveni firmat amb la Generalitat i altres administracions, aquest deute ha de ser condonat, i així li van dir des de la companyia i li van retornar els 500 euros que ja havia pagat. Però des del bufet d’advocats la segueixen trucant i amenaçant perquè pagui el deute. Seguirem treballant amb aquest cas en els pròxims assessoraments.

La Marisol paga unes factures molt altes i ha contactat amb el PAE, però no ha aconseguit que li optimitzin. Li recomanem que insisteixi, que és el seu dret ser atesa.

El company Eduard ens porta el cas de l’Ibrahima que li van aconseguir reconnectar un tall que es va produir a l’estiu, presentant-se personalment al PAE. Aquest cas demostra que la insistència i el fet de moure’s per reclamar els nostres drets, funciona!

L’últim cas és el de la Jenny Rocío, que ha aconseguit que des de Serveis Socials li tramitin l’IRER i té por perquè no té una còpia i no sap si igualment es pot produir un tall per impagament. Li transmetem tranquil·litat, ja que no cal tenir una còpia per evitar el tall mentre la companyia n’estigui al corrent, però que igualment pot demanar una còpia a Serveis Socials per estar encara més tranquil·la.

I fins aquí l’assessorament col·lectiu d’aquesta setmana. Tot i els preus, els abusos de les companyies, la complicitat de les administracions, seguirem lluitant, i per això, ens retrobem en 15 dies!