Assessorament 24 de febrer de 2021

Un dimecres més hem organitzat un assessorament col·lectiu per donar resposta a totes aquelles famílies que pateixen l’abús de les subministradores d’aigua, llum o gas

Després d’explicar qui som, com ens organitzem o quines passes bàsiques hem de seguir si no podem fer front als subministraments o hem patit un tall indegut, comencem el torn de paraules. A continuació repassem les més destacades.

Els primers a parlar són un matrimoni que viu de lloguer i que des de l’any passat no poden fer front al pagament d’aquest ni a les factures d’aigua i llum i que tenen por que els tallin els subministraments. Pel que respecta a l’habitatge els recomanem apropar-se a l’assemblea de la PAH de Barcelona. I pel tema de subministraments, que demanin cita urgent al PAE, per tal que els facin l’informe de risc d’exclusió residencial i així evitar possibles talls.

El següent en parlar és el Marcos, un home de 65 anys que actualment no treballa, està de baixa, i que, a banda de problemes per fer front a la hipoteca (també li recomanem anar a la PAH) té també unes factures de llum molt elevades que no està podent pagar amb tranquil·litat. Expliquem la diferència entre el mercat regulat i el mercat lliure d’electricitat. I li recomanem passar-se a mercat regulat i així poder sol·licitar el bo social. A més, li recomanem abaixar la potència contractada.

La Tatiana ens comenta que ha sol·licitat el bo social a Endesa i que li han denegat, a més de tenir una factura impagada perquè la seva situació no li permet fer front als pagaments. Li recomanem demanar cita al PAE per exposar la seva situació i que l’ajudin amb el tema del bo social i l’informe d’exclusió residencial per evitar possibles talls.

La Malú ve amb la seva parella; viuen en situació d’ocupació a un habitatge del Vallès Occidental i volen posar els subministraments al seu nom. Actualment no hi ha cap deute en el subministrament elèctric però sí en el d’aigua. Li recomanem que parli amb serveis socials del municipi per tal que li posin un comptador social d’aigua.

La Mari Carmen ens comenta que finalment ha pogut renovar el bo social, però que el descompte que li han aplicat és d’un 25%, en comptes del 40% que tenia abans. Ha trucat a Naturgy i li diuen que això no és decisió seva sinó de l’Administració. El cas sembla estrany i li recomanem posar una reclamació a Consum.

L’Elisabet té una factures molt elevades a les quals no pot fer front, però no té manera d’abaixar els imports. Acordem fer un acompanyament a Endesa per a resoldre la situació. Juntes, amb la força de l’APE mirarem de trobar solucions a les oficines de la companyia.

La Noemí és el segon assessorament en què participa. Actualment, sense recursos econòmics i 4 fills, està ocupant un habitatge d’un banc a Segur de Calafell i l’Ajuntament es nega a oferir un comptador social d’aigua excusant-se en què és il·legal. Li expliquem que no és il·legal i que a la nostra web, a l’apartat Documents Útils, trobarà un document que així ho demostra per poder presentar al consistori.

I fins aquí l’assessorament d’avui. Recordeu que ens trobem cada 15 dies al carrer d’Obradors 6-8 de Barcelona i també de manera online. En aquest apartat de la web trobareu tota la informació sobre els nostres assessoraments.

Ens veiem un altre cop el dimecres 10 de març!