En el marc de la crisi de la COVID-19, des d’APE volem informar-vos de les noves persones i famílies que des d’inicis del mes d’abril i durant sis mesos tindran dret a acollir-se als descomptes del bo social elèctric, que en aquest cas seran del 25% en els termes de potència i consum de la factura de la llum. Com ja hem explicat en els nostres comunicats, ens sembla una mesura del tot insuficient però volem que almenys tothom que tingui dret estigui informat i no perdi possibilitat de bonificació.
Qui té dret?
Fa uns mesos en aquesta infografia us explicàvem qui tenia dret d’accés al bo social elèctric, diferenciant qui era considerat consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d’exclusió social. Des de la setmana passada en la categoria de vulnerables també s’inclouen, sempre en el seu habitatge habitual, aquells que siguin titulars del punt de subministrament, o ho sigui algun dels membres de la unitat familiar:
- professional per compte propi o autònom que tingui dret a la prestació per cessament total d’activitat professional.
- professional per compte propi o autònom que hagi vist la seva facturació en el mes anterior en què se sol·licita el bo social, reduïda en, almenys, un 75% en relació amb la mitjana de facturació del semestre anterior.
Aquestes persones podran accedir al descompte del 25% en la factura de la llum, sempre que els ingressos anuals de la unitat familiar no superin:
- 18.798,98 € si són persones o unitats familiars sense menors
- 22.558,78 € si formen part d’una unitat familiar amb un menor
- 26.318,57 € si formen part d’una unitat familiar amb dos menors
Per quant de temps?
Un cop hagin acceptat la teva sol·licitud de bo social podràs tenir aquest descompte en la factura durant els següents 6 mesos, sempre que no deixin de concórrer les condicions que et van portar a sol·licitar-lo (és a dir, si recuperes els ingressos que tenies abans).
Com se sol·licita?
A través de la pàgina web de les comercialitzadores de referència enviant un correu electrònic que ha d’estar visible en la seva pàgina web i adjuntant la següent documentació:
- Formulari de sol·licitud que ha d’estar habilitat a la seva pàgina web.
- Còpia del NIF o NIE del titular del punt de subministrament i, en cas que formi part d’una unitat familiar, còpia del NIF o NIE de cada un dels membres per als quals aquest document sigui obligatori.
- Certificat d’empadronament en vigor, individual o conjunt, del titular del punt de subministrament o de tots els membres de la unitat familiar.
- Llibre de família, en el cas que hi hagi unitat familiar.
- Quan el treballador autònom es trobi en el supòsit de cessament d’activitat, l’acreditació es realitzarà mitjançant certificat expedit per l’Agència Estatal de l’Administració Tributària o l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma, si s’escau, sobre la base de la declaració de cessament d’activitat declarada per l’interessat.
Des de l’APE seguirem denunciant que aquestes mesures són insuficients i carregades d’una burocràcia innecessària. Per això, segueix-nos a les xarxes socials i uneix-te a exigir #SuministrosGarantizadosyGratuitos