https://farmaciachiclanapozo.com/

Assessorament 19 de juny de 2019

Un dimecres més vam començar l’assessorament explicant qui som, com ens organitzem i els èxits assolits al llarg d’aquests anys de vida de l’Aliança contra la Pobresa Energètica. Un cop fet això vam passar, com sempre, a tractar els casos que arriben a l’assessorament:

  • La Myroslava, de Santa Coloma de Gramenet, viu amb els seus fills en un pis pel qual paga un lloguer. No obstant això, mai ha tingut contacte amb el propietari, de qui no sap ni el seu nom. Una tercera persona fa d’intermediària per als pagaments. Un dia els intermediaris entre ella i el propietari li diuen que s’ha d’anar de l’habitatge, li tallen l’aigua i la llum i li posen dificultats perquè aconsegueixi empadronar-s’hi. Finalment aconsegueix el padró, el que li permet recuperar l’aigua, però no pot restablir la llum per no ser propietària.
  • La Gloria Patricia, de Barcelona, explica que va llogar un pis per mitjà d’una immobiliària. Des de la immobiliària li van explicar que l’anterior inquilí tenia la llum punxada, pel que va haver de realitzar l’alta pagant els costos que això comporta. Uns mesos més tard, rep una multa que ascendeix a gairebé 3.000 € per haver estat connectada a la llum de manera irregular. Per sort, amb el contracte de lloguer i l’ajuda del PAE aconsegueix demostrar que ella va entrar a viure més tard, però així i tot, el propietari i la immobiliària li pressionen perquè es faci càrrec de la multa.
  • La Maria Eugenia, de Barcelona, va arribar a un pis en el qual va haver de donar d’alta la llum, amb els 400 € de cost que això comporta. Ella va demanar a Endesa que li fraccionés aquest pagament, cosa que no va ser acceptat. Per si no n’hi hagués prou, li arriben factures de més de 100 € mensuals, i Endesa li diu que no pot canviar-se a mercat regulat fins que no passi un any des que va donar d’alta la llum. Ara té un deute acumulat de l’alta més les factures del període en el qual no es podia canviar de tarifa. A més, rep trucades d’assetjament perquè pagui el deute (l’última fa dues setmanes), la qual té intenció de pagar, però no pot sense un fraccionament.
  • La Silvia i el Carlos viuen amb els seus dos fills a Santa Coloma de Gramenet. El comptador de llum del pis en què viuen, que no està al seu nom, té un deute de 400 €. A causa d’aquesta situació han patit un tall de llum durant 15 dies, i tenen por que els torni a passar en qualsevol moment. Per regularitzar la situació estan intentant canviar el comptador al seu nom, encara que per això hagin d’assumir els 400 € d’una multa que no és seva. No obstant això, des d’Endesa, els estan posant moltes dificultats per fer el canvi de nom.