[Comunicat] Gas Natural Fenosa comença una campanya miserable de rentat d’imatge

Barcelona 01/02/2017

Dos mesos i mig després de la mort de la Rosa, veïna de Reus de 81 anys morta en un incendi iniciat per una espelma que utilitzava per il·luminar-se perquè els responsables de Gas Natural Fenosa, incomplint la Llei 24/2015, li havien tallat el subministrament elèctric, ha començat el rentat d’imatge d’aquesta empresa presentant als mitjans de comunicació un pla de vulnerabilitat energètica, dotat amb 4,5 milions d’euros.

Aquest pla de vulnerabilitat que pensen aplicar a tot l’Estat espanyol inclou una serie de mesures per, segons ells, “protegir els clients vulnerables” bàsicament ampliant el període d’avís per impagament de 2 a 5 mesos i ampliant el termini per fraccionar el deute de les famílies fins als 2 anys sense interessos. La companyia també pretén netejar la seva imatge reforçant la comunicació amb els clients i la pròpia Fundació Gas Natural Fenosa ha posat en marxa una línia d’ajudes per a entitats socials que treballen amb persones vulnerables i ha impulsat la creació de l’Escola d’Eficiència Energètica.

Gas Natural Fenosa va guanyar al 2015 més de 1.500 milions d’euros dels que va repartir en dividends gairebé 1.000 milions. Les previsions de beneficis pel 2016 seran similars. Això vol dir que aquesta companyia pretén destinar un 0,3% dels seus beneficis a netejar la seva imatge a tot l’Estat espanyol mentres incompleix sistemàticament la Llei 24/2015 a Catalunya.

Aquest rentat d’imatge, comença curiosament dos dies abans que el conseller delegat de Gas Natural Fenosa, Rafael Villaseca, comparegui a la Comisión d’Empresa i Coneixement del Parlament on ha de donar explicacions per l’incompliment per part de la seva empresa de la Llei 24/2015, incompliment que va ser el desencadenant del cas de l’incendi que va causar la mort de la Rosa de Reus.

Gas Natural Fenosa, divuit mesos després de l’entrada en vigor de la Llei 24/2015, segueix sense complir-la. Ni aplica el principi de precaució que l’obliga a comunicar un avís de tall a Serveis Socials per evaluar la vulnerabilitat de la família i per tant garantir-los el subministrament, ni ha signat cap conveni amb l’administració catalana per assumir el deute de les llars vulnerables amb ajuts a fons perdut o aplicant descomptes significatius en el cost dels consums mínims.

Cap rentada d’imatge com la que pretenen taparà la seva responsabilitat en el malaurat cas de Reus ni en la resta d’incompliments i que, tal com es va comprometre el Govern de Catalunya, esperem se li apliquin unes sancions exemplars que deixin clar que a Catalunya el dret als subministraments bàsics dels usuaris vulnerables està protegit i que les lleis del nostre Parlament estan per complir-les.

Prou impunitat. Defensem els nostres drets. Defensem la 24/2015!

Aliança contra la Pobresa Energètica