Dilluns, 24 Juny

Les nostres recomanacions on-line si la teva situació és urgent

La legislació actual sobreprotegeix a les multinacionals que tenen l’oligopoli dels subministraments bàsics i deixa en absoluta indefensió als ciutadans, vulnerants els drets humans de forma sistemàtica.

Per això cal que la ciutadania ens organitzem, i defensem els drets que ens han robat. Cal escoltar, preguntar i posar en pràctica el que s’explica i es comparteix de forma col∙lectiva perquè és fruit dels millors aprenentatges.

Fins al moment l’experiència col∙lectiva ens demostra que la millor manera de defensar l’accés universal als subministraments bàsics és a través del traspàs d’informació i aprenentatge en l’assessorament col∙lectiu. El mateix ens ha ensenyat que si tens problemes per fer front al pagament dels subministraments bàsics o tens un avís de tall, hi ha 3 coses que no pots deixar de fer:

  •  Vine a tots els assessoraments col∙lectius de l’APE i informat poc a poc de quins són els teus drets: Que no te’ls tallin!
  • Informació prèvia: Infografia / Resum dels passos a seguir si no pots fer front a les teves factures d’aigua, llum i gas.
  • Segueix els passos que s’expliquen a continuació:
1.- Llei 24/2015
2.- Tens problemes per pagar l’aigua, la llum o el gas?
3.- Què passa amb el deute que vaig acumulant amb les companyies subministradores?
  • Segueix venint als assessoraments, un cop solucionada la teva situació pots seguir ajudant a gent que es troba a la mateixa situació que tu!

1 Llei 24/2015

Des del 6 d’agost està en vigor a Catalunya la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.

Aquesta llei estableix que l’empresa subministradora no pot procedir al tall del servei d’aigua, llum o gas si no ha contactat prèviament amb serveis socials del teu municipi per determinar si ets una persona en risc d’exclusió residencial i estableix ajuts o descomptes per poder gestionar el deute pendent. Si t’han tallat el subministrament el més probable és que hagin incomplert la Llei 24/2015.

Per ampliar o llegir la llei mencionada:

2 Tens problemes per pagar l’aigua, la llum o el gas?

Pot ser que et trobis en alguna d’aquestes situacions:

CAS 1 – Fa temps que t’adones que no podràs pagar.

CAS 2 – Has rebut un avís de impagament.

CAS 3 – Has rebut un avís de tall.

CAS 4 – T’acaben de tallar un subministrament bàsic.

CAS 5.- Portes molt de temps sense un subministrament bàsic.

(Llegeix els casos atentament i a Document útils, trobaràs totes les plantilles per poder denunciar i solucionar el teu cas).

3 Que passa amb el deute que vaig acumulant amb les companyies subministradores?

Patir pobresa energètica, inclou no poder fer front al deute acumulat en l’impagament del rebut de l’aigua, de la llum i/o el gas de les empreses subministradores. Malauradament aquesta és una situació que afecta al 10% de la població.

Des de l’Aliança contra la Pobresa Energètica, considerem que aquest deute dels rebuts impagats és un deute il·legítim, i que qui s’ha de fer càrrec d’aquest ha de ser la companyia subministradora, ja que gestiona un servei bàsic, considerat dret fonamental i d’accés universal. Per tant quan vagis a serveis socials demana a quines ajudes et pots acollir per poder eliminar-­lo:

  • La Llei 24/2015 recull que l’Administració està obligada a arribar a acords amb les empreses subministradores perquè aquestes fiquin ajudes o descomptes molt significatius en la factura. A l’hora d’elaborar aquest document no existien, uneix­te a l’APE i ajuda’ns a reclamar el seu compliment!
  • Alguns ajuntaments han ficat partides específiques per cobrir les factures, demana si el teu ajuntament en té.
  • Si ets d’un municipi que pertany a l’Àrea Metropolitana de Barcelona vés a l’Ajuntament i demana acollir­te al programa de mesures contra la pobresa energètica de l’AMB (consulta la seva web aquí).

Des de l’Aliança contra la Pobresa Energètica, tenim clar que el bo social, i altres ajudes que han presentat les mateixes empreses  subministradores o administracions, són ajuts totalment insuficients, que estableixen un traspàs de fons públics al benefici privat, augmentant els beneficis multimilionaris que obtenen aquestes empreses amb la gestió del servei bàsic: d’aigua llum i/o gas.

Des de l’APE continuarem exigint que siguin les empreses subministradores amb els seus beneficis els que assumeixin el cost de la pobresa energètica i denunciant els abusos d’aquestes companyies privades en la gestió dels serveis bàsics.

Uneix-­te a l’APE i lluita pels teus drets!

NI SET NI FRED NI FOSCOR

Youtube

Loading Player...

Agenda

Juny 2019
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30