Dimecres, 11 Desembre

L’assessorament del 19 d’abril de 2017 va arrencar amb la intervenció d’un company que ens va informar que per a qualsevol tràmit sobre pobresa energètica s’han creat unes oficines especifiques, els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) on podem demanar informació.

Dit això, comencem amb les persones que ens van explicar les seves història, lluites i victòries aquest dia:

La Raquel, de Barcelona, està fent l’acompanyament de Josep Maria, ens actualitza el seu cas: porta un any amb la llum tallada. Ja ha anat al PAE de Sants. Té el certificat de condonació del deute, i està negociant un lloguer social. També té el butlletí blau que li va costar 70 €, ja que ell vol regularitzar la seva situació. Està preocupat pel deute acumulat. Hem decidit que farem un acompanyament per demanar la condonació del deute per ser una persona vulnerable.

Llegeix més...

L’assessorament del 5 d’abril de 2017 va arrencar amb la presentació de dues noves persones que s’han acostat a l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) per a conèixer de prop la nostra trajectòria: la Núria, estudiant universitària de Ciències Polítiques, i en James, estudiant i activista de Londres, que estarà amb nosaltres durant tres mesos.

Durant aquella sessió vam compartir els següents casos:

La Raquel, de Barcelona, ​​ens ha actualitzat les seves gestions: ja té el bo social que se li farà efectiu en la propera factura, i està tramitant l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial a través d’un Punt d’Assessorament Energètic (PAE).

Llegeix més...

De la mà de les nostres companyes Neus Escofet i Lucía Navarro, tenim aquí la crònica de l’assessorament col·lectiu del 22 de març de 2017 que va començar amb els següents casos:

En Julio Alberto, de Barcelona: viu en un pis de lloguer social des del 19 de gener i el 20 es va donar d’alta dels subministraments. Està preocupat perquè li vénen unes factures el doble de les que anava pagant fins ara.Li hem aconsellat que no es preocupi: si no les pot pagar, que quan li arribi un avís de tall vagi a l’Oficina d’Habitatge i demani l’Informe de Risc d’Exclusió residencial per protegir-se del tall.

Llegeix més...

L’Assessorament del dia 8 de març de 2017 va començar amb els següents casos, descrits per la Neus Escofet i la Lucía Navarro, qui ens plasmen sobre el paper els casos que van arribant, i que ens esbossen la duresa de viure en la pobresa energètica, però també la superació d’aquesta situació mitjançant la lluita col·lectiva.

 La Georgina, de Cornellà: viu en un pis recuperat. Va posar el servei de l’aigua al seu nom però amb la llum i el gas no hi ha manera. Té la llum punxada i per això, l’assistenta social li diu que ella no hi pot fer res. Li hem explicat els passos a seguir i el què estem fent per aconseguir subministraments en habitatges recuperats. Ha anat a la companyia de llum i li donen llargues perquè li diuen que està en situació irregular. Se li informa de l’enquesta que hem llançat per treballar el tema dels subministraments en habitatges recuperats i diu que ja la va emplenar.

Llegeix més...

Youtube

Loading Player...

Agenda

Decembre 2019
M T W T F S S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31