Dijous, 22 Agost

Tenim aquí la crònica del 3 de maig, de la mà de les nostres companyes Neus Escofet i Lucía Navarro, que  hem titulat “Con tu puedo y con mi quiero vamos juntos compañero”, parafrasejant un poema del poeta uruguaià i lluitador polític, Mario Benedetti .

La sessió del 3 de maig va començar amb el primer cas, de José, de Santa Coloma de Gramenet: està preocupat perquè té un deute amb Endesa de 605 € i ens pregunta com pot fer pressió als Serveis Socials perquè l’ajudi a cancel·lar el deute, i si tenint deute es pot donar de baixa del subministrament. També ens comenta que en un parell de mesos se’n va anar una temporada fora d’Espanya i dóna les gràcies a l’APE pel suport rebut. És molt trist que un company hagi de deixar-nos per culpa d’una crisi que nosaltres no hem provocat, sempre són les persones vulnerables els que paguen les conseqüències.

Llegeix més...

L’assessorament del 19 d’abril va arrencar amb la intervenció d’un company que ens va informar que per a qualsevol tràmit sobre pobresa energètica s’han creat unes oficines especifiques, els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) on podem demanar informació.

Dit això, comencem amb les persones que ens van explicar les seves història, lluites i victòries aquest dia:

La Raquel, de Barcelona, està fent l’acompanyament de Josep Maria, ens actualitza el seu cas: porta un any amb la llum tallada. Ja ha anat al PAE de Sants. Té el certificat de condonació del deute, i està negociant un lloguer social. També té el butlletí blau que li va costar 70 €, ja que ell vol regularitzar la seva situació. Està preocupat pel deute acumulat. Hem decidit que farem un acompanyament per demanar la condonació del deute per ser una persona vulnerable.

Llegeix més...

L’assessorament del 5 d’abril va arrencar amb la presentació de dues noves persones que s’han acostat a l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) per a conèixer de prop la nostra trajectòria: la Núria, estudiant universitària de Ciències Polítiques, i en James, estudiant i activista de Londres, que estarà amb nosaltres durant tres mesos.

Durant aquella sessió vam compartir els següents casos:

La Raquel, de Barcelona, ​​ens ha actualitzat les seves gestions: ja té el bo social que se li farà efectiu en la propera factura, i està tramitant l’Informe de Risc d’Exclusió Residencial a través d’un Punt d’Assessorament Energètic (PAE).

Llegeix més...

De la mà de les nostres companyes Neus Escofet i Lucía Navarro, tenim aquí la crònica de l’assessorament col·lectiu del 22 de març que va començar amb els següents casos:

En Julio Alberto, de Barcelona: viu en un pis de lloguer social des del 19 de gener i el 20 es va donar d’alta dels subministraments. Està preocupat perquè li vénen unes factures el doble de les que anava pagant fins ara.Li hem aconsellat que no es preocupi: si no les pot pagar, que quan li arribi un avís de tall vagi a l’Oficina d’Habitatge i demani l’Informe de Risc d’Exclusió residencial per protegir-se del tall.

Llegeix més...

Youtube

Loading Player...

Agenda

Augost 2019
M T W T F S S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31