Dijous, 22 Agost

Continuem assessorant i exigint condonacions del deute a les subministradores

L’assessorament del dimecres 22 de maig comença com tots; explicant qui és l’APE i generant un espai de seguretat per aquelles persones nouvingudes. Després d’explicar els passos principals ha fer en cas d’estar en una situació de pobresa energètica, es procedeix als assessoraments individuals.

Guillermina de l’Hospitalet: és la primera vegada que ve; està desconcertada i agobiada perquè rep missatges informant-la que té un judici amb Naturgy per fer front al deute que li han anat acumulant i des d’Aigües de Barcelona també se li exigeix que pagui un deute. Des de l’APE es farà un acompanyament per anar a Naturgy perquè es passi a la quota de mercat regular del gas i no la de mercat lliure i anar a AGBAR per demanar el número del deute i demanar-ne la condonació. També se li recomana que demani a l’assistenta social que li confirmi si s’ha de renovar l’informe de vulnerabilitat. Finalment, se la convida a participar al pròxim assessorament per poder fer un seguiment de la situació.

Farida de l’Hospitalet: és beneficiària del bo social tèrmic que no és excloent del descompte de les factures que es rep quan també tens l’informe d’exclusió. S’aprofita el seu cas per indicar a la resta de participants com es gestiona la carta per ingressar aquest bo. Es celebra que ho hagi aconseguit, així com haver-se passat a la comercialitzadora regulada per tal de pagar la tarifa més econòmica. Per altra banda, AGBAR l’acusa d’impagament malgrat té l’informe, així que també se li recomana que vagi a l’acompanyament a Aigües de Barcelona per aclarir de què l’acusen.

Nadia de Barcelona: es troba en situació d’emergència, ja que dimecres 22 de maig feia 4 dies que li havien tallat l’aigua sent mare de 3 infants. No només es troba en que li han augmentat les factures de l’aigua sinó que en voler-se canviar de nom a la companyia perquè estigués al seu, AGBAR li exigeix un deute de 800€ que l’antic propietari havia acumulat. Li han tallat l’aigua per exigir-li que eixugui un deute de 800€ que ella no ha provocat. Des de l’APE se li diu que és molt important que no signi res que desconeixi d’Aigües de Barcelona, ja que a vegades l’empresa fa firmar conforme la persona consenteix que ha de tornar el deute.

Mari Carmen de Barcelona: arriba contenta per celebrar que a través de l’APE es va aconseguir que es frenés que Aigües de Barcelona li hagués tallat l’aigua. Aigües de Barcelona li exigeix el pagament de factures que sumen 1000€ que corresponen a anys on ella no vivia al domicili. Des de l’APE se li diu que quan es dirigeixi al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) com va fer, si està sense aigua és un cas d’urgència així que no li poden dir que no la poden atendre i té tot el dret a exigir que li tornin l’aigua tenint l’Informe de vulnerabilitat. Tampoc no rep les factures de la llum d’Endesa així que se li recomana que vagi a preguntar per assegurar-se que no hi hagi cap problema. Se li ofereix un acompanyament per ambdós casos.

Kadila de l’Hospitalet: ja ha aconseguit canviar el contracte al seu nom a Endesa, només li queda demanar la discriminació horària per aconseguir la tarifa més econòmica. Aprofitant que ja hi ha un acompanyament a la comercialitzadora, també se la convida a afegir-s’hi.

Jon d’Hospitalet: té molts problemes perquè l’assistenta social li faci un bon acompanyament, necessita donar-se d’alta de l’electricitat i des de l’APE també surt una persona voluntària per ajudar-lo, necessitarà el butlletí blau.

Així doncs, aquest dimecres 22 de maig ha estat un assessorament basat en l’escolta dels casos, en donar eines i en enfortir la seguretat per exigir els propis drets per tal que les pròpies afectades siguin les que exigeixin a les empreses de subministraments que viure és un dret i que, des de l’APE, la reivindicació és col·lectiva.

Youtube

Loading Player...

Agenda

Augost 2019
M T W T F S S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31