Dimecres, 11 Desembre

Azael i Melissa de l'Hospitalet de Llobregat viuen en un habitatge recuperat i no tenen subministrament d'aigua des de fa 18 dies. Tot i tenir un nadó de pocs mesos i estar ja empadronats des de fa dos mesos serveis socials es nega a restablir el subministrament argumentant que no tenen els papers en regla. Seguim veient casos d'aquest tipus a l'Hospitalet: costa que serveis socials ajudi a persones en situació de vulnerabilitat tot i que la pressió de l’APE i altres col·lectius ha aconseguit que Agbar accepti posar comptadors i fer contractes a llars en aquesta situació. Tornaran a serveis socials reclamant els seus drets i si no se'ls torna a donar d'alta el subministrament d'aigua es farà una acció per xarxes socials. Tampoc tenen subministrament regular d'electricitat. Com sabem, donar d'alta el subministrament elèctric és més difícil perquè Endesa se segueix negant a fer contractes en aquests casos.

Sabina del Baix Guinardó (Barcelona) té l'electricitat amb Naturgy i vol saber si és preferible tenir el subministrament contractat amb Naturgy en lloc d'Endesa. Comprovem que té un contracte amb tarifa regulada i bo social. Per seguir baixant la factura li recomanem baixar la potència a 2,4 kW i intentar de no posar electrodomèstics amb consum elevat al mateix temps. També li expliquem que pot canviar el seu contracte a discriminació horària. I recordem a totes que amb el canvi d'horari d'estiu des del cap de setmana passat la tarifa vall va d'onze de la nit a una del migdia.

Paco, el representant de l'Associació de Veïns de la Mina, ens explica avenços en el cas de les més de noranta famílies sense subministrament regular d'aquest barri. Gràcies a l'activitat dels diferents col·lectius i organitzacions implicats s'estan posant molts comptadors i han despenalitzat les multes als més vulnerables, als quals també els han proporcionat el butlletí blau. Els nous comptadors s'estan instal·lant en una cambra en els baixos dels blocs afectats. L'Ajuntament i Endesa s'ha compromès a posar una porta que enviarà automàticament una comunicació a Mossos si algú intenta obrir-la sense permís. Durant molt de temps les desconnexions massives en aquest barri estaven fent pagar justos per pecadors, en part per la problemàtica associada a les plantacions de marihuana en alguns dels pisos enganxats. Felicitem als companys de La Mina pels avenços aconseguits. No són passets, són passos de gegant!

Khadija de l'Hospitalet de Llobregat cobra una ajuda de 400 euros per situació d'atur i no poden pagar ni llum, ni aigua, ni gas però serveis socials els diu que no poden fer res. Hi ha preocupació per un possible tall. Els recordem que gràcies a l'informe de risc d'exclusió residencial i a la llei 24/2015 no els poden tallar el subministrament. És la nostra llei i va sortir de carrer. També revisem les factures. Per a la de la llum, confirmem que estan en mercat regulat i recomanem baixar potència i contractar discriminació horària. Dilluns que se'ls farà un acompanyament a Endesa per també fer un canvi de nom en el contracte (el titular ja no viu a l'habitatge) i sol·licitar el bo social. Per a la factura del gas, se'ls aconsella passar a mercat regulat i eliminar el servei OKGas d'Endesa que costa 17 euros al mes i és del tot innecessari. També se'ls suggereix no tenir gas i electricitat en la mateixa companyia (Endesa) perquè si hi ha algun impagament es posen en risc els dos subministraments. Es farà un acompanyament a l'oficina d'Agbar per gestionar el canvi de nom i els recomanem demanar el fons de solidaritat en serveis socials.

Isabel de Blanes porta unes cartes que li ha enviat Endesa reclamant factures endarrerides de 2016 amb informació contradictòria. Anirà a Punt de Servei d'Endesa a Blanes per sol·licitar còpia de les factures per intentar aclarir quant deu. Es planteja el dubte de les persones que surten d'una situació de vulnerabilitat per millora en les seves condicions i ja no estan cobertes per l'informe de risc d'exclusió residencial. Hi ha preocupació per les factures que no s'han pogut pagar mentre s'estava en aquesta situació. Si es produeix trucada de subministradores reclamant el deute en aquests casos una opció és buscar cobertura legal a l’Agència Catalana de Consum.

Domi de Blanes explica que a Sant Feliu de Guíxols estan fent contractes de llum a llars que ocupen habitatges a través de Som Energia. Encara que Som Energia té molt pocs clients vulnerables, tenen una sensibilitat cap a qüestions de pobresa energètica. El que se sap fins ara és que Endesa Distribució no permet fer contractes nous a clients que operen a la zona on tenen la xarxa distribució en règim de monopoli (com és el cas de Catalunya), tant és amb quina comercialitzadora es contracti. Es recorda que la llei 24/2015 protegeix també a clients en mercat lliure.

Youtube

Loading Player...

Agenda

Decembre 2019
M T W T F S S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31