Logo APE_blanc_header

Volen tallar-te l'aigua, la llum o el gas?

Tens drets, que no te'ls tallin!

Davant la falta d'humanitat d'aquestes companyies, la política indiscriminada de talls i la manca d'informació des de l'Aliança et fem saber que si ets una persona afectada per aquestes circumstàncies, el primer que has de fer és acudir als Serveis Socials del teu municipi, on t'aclariran quins són els teus drets.

Et volen tallar l'aigua?

L’aigua i el sanejament són un Dret humà reconegut per l’Assemblea General de les Nacions Unides. Els Estats i les Administracions Públiques són els responsables de garantir-ne l’accés universal i la seva assequibilitat a tota la poblacióTothom té dret a gaudir d’un consum mínim, indispensable per viure amb dignitat, independentment de la situació econòmica que visqui.

Si no pots fer front al rebut de l’aigua, tens factures acumulades o t’han tallat el subministrament dirigeix-te a la teva companyia subministradora o als serveis socials del teu Ajuntament per reclamar els teus drets.

Si vius a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, AGBAR no et pot tallar el subministrament durant tot el procés de valoració de la teva capacitat econòmica, ni si finalment se t'eximeix del pagament per manca de recursos.

La nova tarificació social s'amplia amb noves possibilitats de fraccionament, ajudes econòmiques municipals i del fons social de la pròpia companyia.

Informa-te'n a l'apartat de tarificació social i ecològica de http://www.amb.cat.

Si la teva companyia o l’ajuntament no t’ofereixen solucions, vols compartir més informació i altres reglaments o vols denunciar la vulneració del teu dret a l’aigua i al sanejament o coneixes a algú que està patint aquesta agressió; publica el teu testimoni a la nostra pàgina web omplint el formulari.

Si estàs patint una violació dels teus drets rebel·lat!
Tens drets, que no te’ls tallin!

Et volen tallar la llum?

Avui en dia l’electricitat és indispensable per garantir un habitatge digne i un nivell de vida adequat, que respecti la dignitat de les persones i les seves famíliesEls Estats i les Administracions Públiques són els que s’han de responsabilitzar de garantir-ne l’accés universal i la seva assequibilitat a tota la població. Tothom té dret a gaudir d’un consum mínim d’energia, indispensable per viure amb dignitat. Independentment de quina sigui la situació econòmica en la que es trobi.

Si no pots fer front al rebut de la llum, tens factures acumulades o t’han tallat el subministrament dirigeix-te a la teva companyia subministradora o als serveis socials del teu Ajuntament per reclamar els teus drets.

Si la teva companyia comercialitzadora és ENDESA pots dirigir-te als 5 punts específics que la companyia ha obert, en resposta a la pressió exercida per l’Aliança, per atendre casos de vulnerabilitat econòmica. Només necessites el teu DNI i el contracte/factura de subministrament. Els punts d’atenció – oberts entre les 15h i les 18:30h de dilluns a dijous, estan ubicats a:

  • Oficina Comercial de Barcelona (Gran Via, 608, Barcelona).
  • Oficina Comercial de Sabadell (Sallarès i Pla, 6, Sabadell).
  • Oficina Comercial de Tarragona (Mallorca, 7, Tarragona).
  • Punt de Servei Terris Tura de Girona (Plaça Països Catalans, 1, Girona).
  • Punt de Servei Instafersa de Lleida (Avinguda Alcalde Recasens, 55-57, Lleida).

D’altra banda, si vius a Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona ha signat un conveni amb ENDESA que garanteix que no es tallarà l'electricitat i/o el gas en els casos que siguin comunicats des dels Centres de Serveis Socials. Aquest cost serà assumit per l’Ajuntament de Barcelona.

Telèfon Serveis Socials Ajuntament de BCN: 93.619.73.11 (Dill-Div: 9-14h. Dim i Dij: 17-19h).

Si la teva companyia o l’ajuntament no t’ofereix solucions, vols compartir més informació i altres reglaments o vols denunciar la vulneració del teu dret d’accés a l’energia o si coneixes a algú que està patint aquesta agressió; publica el teu testimoni a la nostra pàgina web omplint el formulari.

Si estàs patint una violació dels teus drets rebel·lat!
Tens drets, que no te’ls tallin!

Et volen tallar el gas?

De moment les companyies comercialitzadores del gas no han fet cap pas ni han obert protocols de mínims per resoldre els talls de subministrament a les famílies que no poden poden fer front a les factures, fet que cal denunciar.

L'unica via oberta fins el moment és en el marc de l'insuficient decret llei 6/2013 de pobresa energètica de la Generalitat, inicialment previst pels mesos d'hivern, però estès a la resta de l'any. Aquest preveu que es poden evitar els talls de gas previ contacte amb serveis socials, fet que implica un ajornament del pagament. El contacte amb la companyi es pot fer a través de l'e-mail: Cconsumovulnerabilidad@gasnatural.com.

Cal assenyalar també que el veïnat de Barcelona pot evitar-se els talls via serveis socials després de l'acord entre Endesa i l'Ajuntament.

Si la teva companyia o l’ajuntament no t’ofereixen solucions, vols compartir més informació i altres reglaments o vols denunciar la vulneració del teu dret a l’aigua i al sanejament o coneixes a algú que està patint aquesta agressió; publica el teu testimoni a la nostra pàgina web omplint el formulari.

Si estàs patint una violació dels teus drets rebel·lat!
Tens drets, que no te’ls tallin!