Logo APE_blanc_header

L’APE es concentra davant Endesa per reclamar comptadors per les famílies que han recuperat un habitatge

Una trentena de famílies han presentat avui la seva sol·licitud d’alta a la companyia

Barcelona, 17 de maig de 2017

Avui hem fet una nova acció de denúncia a l’oficina comercial d’Endesa per reclamar comptadors a les famílies que s’han vist obligades a recuperar un habitatge i simplement reclamen un contracte de llum. Son moltíssimes les famílies que malauradament es troben en aquesta situació en el nostre país i avui hem vingut a Endesa a demostrar-li que és només qüestió de voluntat de l’empresa solucionar aquesta situació.

Desenes de famílies han fet cua davant d’Endesa per entregar la seva sol·licitud d’alta per poder tenir un comptador de llum. Més d’una trentena de persones afectades han entregat la sol·licitud d’accés als subministraments bàsics en habitatges recuperats, que vam fer des de l’APE, acompanyada del padró que certifica que és el seu habitatge habitual, el butlletí blau (o pressupost corresponent) per assegurar que la instal·lació elèctrica és correcte, i un informe de Serveis Socials conforme aquestes famílies estan en situació de vulnerabilitat i no han tingut cap altre opció. Aquesta documentació és suficient per poder fer una alta nova a aquestes famílies i regularitzar la seva situació, i d’una vegada per totes deixar de patir pels talls de subministrament i la inseguretat que genera el fet de viure amb els subministraments punxats. El que volem denunciar i visibilitzar és que les famílies tenen intenció de regularitzar la seva situació, que no volen continuar patint amenaces de tall constant ni posar en perill la seva vida i la de les seves famílies.

A la darrera acció que vam fer el 4 d’abril que va durar un dia i mig vam aconseguir la primera interlocució amb Endesa, un fet que vam valorar molt positivament. Malauradament Endesa no va respondre com nosaltres esperàvem, sinó que enlloc d’estudiar la nostra proposta van continuar al·legant que sense contracte de lloguer o escriptura no “podien” donar l’alta. El sense sentit amb el que ens trobem és que no hi ha cap llei que exigeixi a l’empresa comercialitzadora de llum demanar aquesta documentació i de fet Endesa tampoc ha estat capaç de dir-nos en quina llei es recull aquesta obligació. Trobant-se sense arguments, en comptes d’això ens remet a lleis d’habitatge (com la Llei 18/2007, de 28 de desembre) o a la pròpia Constitució Espanyola. Endesa s’atorga, no només la potestat de decidir si fa o no contractes de llum sinó també d’entrar a valorar la situació habitacional de les famílies i inclús acabar mediant amb els bancs per trobar “solucions” que no passin per assumir ella cap responsabilitat. La única resposta que se li va acudir a Endesa va ser demanar a l’entitat financera propietària del pis signar un document conforme aquest cedeix el dret d’us de l’habitatge a la família. Evidentment una proposta absurda que, si es donés, implicaria que el problema de l’habitatge a Catalunya i l’Estat espanyol estaria solucionat.

El problema principal és que Endesa està deixant aquestes famílies sense cap més alternativa que viure amb espelmes o punxar la llum, quan aquestes famílies estan disposades a pagar les seves factures. No té cap sentit que Endesa entri a valorar les situacions habitacionals quan la seva tasca s’ha de centrar en fer contractes de llum a qui ho sol·liciti i a oferir (i no pas dificultar i posar traves) un servei bàsic.

L’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) portem temps exigint i demanant a Endesa que regularitzi i doni d’alta el subministrament a famílies vulnerables que es troben ocupant uns pisos d’entitats financeres per causes sobrevingudes. I seguirem incansables denunciant l’immobilisme d’Endesa, així com exigint respostes i solucions.

#ComptadorsSocials

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone