Crónicas de la pobreza energética

La Alianza contra la Pobreza Energética (APE), con el objetivo de dar visibilidad a los problemas de las personas que vienen para asesorarse, hemos decidido iniciar un Dietario y hacerlo público. Porque detrás de las estadísticas y de los números hay vidas de personas y luchas colectivas.

69a CRÓNICA: alquileres sociales y pobreza energética, una realidad

Crónica del 13 de diciembre de 2017

cronica 69Hemos empezado el asesoramiento del 13 de diciembre con el relato de manos de Neus Escofet, Cristina García y Lucía Navarro.

La ronda de casos empieza de la siguiente manera:

Fouad de Hospitalet: ha venido hoy por primera vez. Vive en una vivienda recuperada, está muy preocupado porque no tiene agua, y en su casa son seis de familia con cuatro menores. Fue a Servicios Sociales para solicitar el contador solidario con Agbar, nos irá informando de cómo le ha ido, ¡por si tenemos que hacer presión! Es una vulneración de los derechos humanos privar a cualquier persona de suministro de agua por no tener recursos económicos.

Julia de Hospitalet: tiene un alquiler social, tiene problemas para hacer frente al pago de facturas de suministros. Se le ha recomendado que vaya a Servicios Sociales para solicitar el certificado de riesgo de exclusión residencial para poder parar los cortes aunque de momento no ha recibido ningún aviso.

Hakim de Hospitalet: vive en un piso de alquiler social con un menor, no puede pagar el recibo de la luz, pero el problema es que no va a su nombre. Se le recomienda que haga un cambio de nombre.

Cecilia de Barcelona: llevó las facturas al PAE (Punto de Asesoramiento Energético), porque de Endesa la llamaron para actualizar datos y le hicieron un cambio de compañía sin que ella se diera cuenta. Se le aconseja que vuelva al PAE para que le regulen las facturas y la pasen al mercado regulado.

José Luis de Barcelona: es miembro de la PAH, tiene alquiler social y tiene que tramitar el informe de riesgo de exclusión residencial para solicitar el contador de agua y luz, con el contrato de alquiler.

Reyes de Barcelona: fue a tramitar el bono social a Endesa y le dijeron que en treinta días le darían una respuesta. También se ha observado que en las facturas tiene la potencia muy alta y que se puede bajar.

Karima de Barcelona: ha venido con dos compañeras por primera vez, nos han conocido por medio de Cáritas del barrio, no tienen deudas pendientes pero las facturas son muy elevadas. Van a venir al próximo acompañamiento para pasar la facturas al mercado regulado y con discriminación horaria.

Carolina de Barcelona: vive en un piso de alquiler, los suministros van a nombre del propietario. Se le aconseja que vaya al PAE (Punto de Asesoramiento Energético) para hacer cambio de nombre y que solicite que la cambien al mercado regulado.

Alba de Hospitalet: se ausentó durante un tiempo de su piso de propiedad y al no hacer frente al pago de las facturas le han dado de baja y ahora no tiene luz. Tiene que volver a darse de alta pero necesita el boletín azul.

Andrea de Barcelona: hace cuatro años que vive en el piso con sus tres hijos y paga mucho de luz y agua. Servicios Sociales no le hace el informe de exclusión residencial por los ingresos que tiene. En la compañía de aguas sí le hacen descuento por familia numerosa. También le hemos comentado que puede solicitar el bono social de luz a Endesa.

Gladis de Barcelona: nos comenta que ya ha bajado la potencia y le están haciendo los trámites en el PAE. Le decimos que cuando tenga las facturas modificadas que las traiga para ver cómo le ha ido.

Kerly de Badalona: nos comenta que le ha venido uno de los descuentos de la factura del agua, y que ha recibido respuesta de Endesa sobre la tramitación del bono social.

Susana de Barcelona: está pendiente del juicio monitorio que tiene interpuesto por parte de Endesa por una deuda 1.600€ y lo está tramitando con un abogado de oficio.

Tamaris de Barcelona: está en un piso recuperado en espera de un alquiler social, no tiene suministros. Se le aconseja que vaya a Servicios Sociales y solicite el informe de riesgo de exclusión residencial y el contador de agua solidario.

Hemos finalizado el asesoramiento, convocando para el próximo lunes un acompañamiento a Endesa con los distintos casos.

69a CRÒNICA: lloguers socials i pobresa energètica, una realitat

Crònica del 13 de desembre de 2017

cronica 69

Hem començat l’assessorament del 13 de desembre amb el relat de mans de Neus Escofet, Cristina García i Lucía Navarro.

La ronda de casos comença de la següent manera:

Fouad de l’Hospitalet: ha vingut avui per primera vegada. Viu en un habitatge recuperat, està molt preocupat perquè no té aigua, i a casa són sis de família amb quatre menors. Va anar a Serveis Socials per sol·licitar el comptador solidari amb Agbar, ens anirà informant de com li ha anat, ¡per si hem de fer pressió! És una vulneració dels drets humans privar qualsevol persona del subministrament d’aigua per no tenir recursos econòmics.

Julia de l’Hospitalet: té un lloguer social, té problemes per fer front al pagament de factures de subministraments. Se li ha recomanat que vagi a Serveis Socials per sol·licitar el certificat de risc d’exclusió residencial per poder aturar els talls encara que de moment no ha rebut cap avís.

Hakim de l’Hospitalet: viu en un pis de lloguer social amb un menor, no pot pagar el rebut de la llum, però el problema és que no va al seu nom. Se li recomana que faci un canvi de nom.

Cecília de Barcelona: va portar les factures al PAE (Punt d’Assessorament Energètic), perquè d’Endesa la van cridar per actualitzar dades i li van fer un canvi de companyia sense que ella se n’adonés. Se li aconsella que torni al PAE perquè li regulin les factures i la passin al mercat regulat.

José Luis de Barcelona: és membre de la PAH, té lloguer social i ha de tramitar l’informe de risc d’exclusió residencial per a sol·licitar el comptador d’aigua i llum, amb el contracte de lloguer.

Reyes de Barcelona: va anar a tramitar el bo social a Endesa i li van dir que en trenta dies li donarien una resposta. També s’ha observat que en les factures té la potència molt alta i que es pot baixar.

Karima de Barcelona: ha vingut amb dues companyes per primera vegada, ens han conegut per mitjà de Càritas del barri, no tenen deutes pendents però les factures són molt elevades. Vindran al proper acompanyament per passar la factures al mercat regulat i amb discriminació horària.

Carolina de Barcelona: viu en un pis de lloguer, els subministraments van a nom del propietari. Se li aconsella que vagi al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) per fer canvi de nom i que sol·liciti que la canviïn al mercat regulat.

Alba de l’Hospitalet: es va absentar durant un temps del seu pis de propietat i al no fer front al pagament de les factures li han donat de baixa i ara no té llum. Ha de tornar a donar-se d’alta però necessita el butlletí blau.

Andrea de Barcelona: fa quatre anys que viu al pis amb els seus tres fills i paga molt de llum i aigua. Serveis Socials no li fa l’informe d’exclusió residencial pels ingressos que té. A la companyia d’aigües sí li fan descompte per família nombrosa. També li hem comentat que pot sol·licitar el bo social de llum a Endesa.

Gladis de Barcelona: ens comenta que ja ha baixat la potència i li estan fent els tràmits en el PAE. Li diem que quan tingui les factures modificades que les porti per veure com li ha anat.

Kerly de Badalona: ens comenta que li ha vingut un dels descomptes de la factura de l’aigua, i que ha rebut resposta d’Endesa sobre la tramitació del bo social.

Susana de Barcelona: està pendent del judici monitori que té interposat per part d’Endesa per un deute 1.600 € i ho està tramitant amb un advocat d’ofici.

Tamaris de Barcelona: està en un pis recuperat en espera d’un lloguer social, no té subministraments. Se li aconsella que vagi a Serveis Socials i sol·liciti l’informe de risc d’exclusió residencial i el comptador d’aigua solidari.

Hem finalitzat l’assessorament, convocant un acompanyament a Endesa per al proper dilluns amb els diferents casos.

68a CRÓNICA: pérdida del miedo y de la vergüenza

Crónica del 22 de noviembre de 2017

Hemos empezado el asesoramiento del 22 de noviembre con el relato de manos de Cristina García, Lucía Navarro y Neus Escofet .

El asesoramiento se inicia con varios afectados que han venido por primera vez, esta primera vez siempre es la más dura, pero gracias al calor de todos nuestros compañeros, este miedo se va superando poco a poco.

A continuación hacemos la ronda de casos:

Raquel de Barcelona: tiene el certificado de exclusión residencial y el bono social en Endesa, pero ahora está preocupada porque su situación ha cambiado un poco, su hijo ha empezado a trabajar y no sabe si va a perder el bono social.
También tiene problemas para acceder al bono social de
AGBAR porque el anterior inquilino tenía una deuda con la compañía. Ha ido al PAE (Punto de Asesoramiento Energético) para que le hagan un cambio de nombre pero no se lo han arreglado. Se le ha aconsejado que vaya a la compañía y que haga el cambio directamente. Nos informará en el próximo asesoramiento sobre cómo le ha ido.

Josep de Barcelona: ya tiene a su nombre las facturas de agua y luz, ahora su problema es el gas que realmente no sabe muy bien cómo está su situación, si hay deuda o no, pero ahora lo más importante es que se haga  revisar la instalación del gas por su propia seguridad y la de sus vecinos.

Reyes de Barcelona: quiere saber si el bono social del agua se renueva directamente. Nuestro compañero José Luis le comenta que recibirá una carta de la compañía para revisarlo.

David de Cornellà: ha recibido una carta para cambiar el contador de la luz o si no le cortarán el suministro. Está preocupado porque no va a su nombre. Se le comenta que ya todos los contadores son digitales y que no pasa nada por cambiarlo, pero se le a conseja que el contador siga siendo de alquiler, nunca de propiedad.

Tania de Barcelona: lleva cuatro meses que no recibe ninguna factura de la luz. Pero ahora ha recibido una factura de Endesa de 350€ por un alta nueva. Tiene el certificado de exclusión residencial, lo mejor es que vaya a ver a su trabajadora social por si la pueden ayudar a hacer frente al pago de esta factura.

Charo de Barcelona: nos comenta que a su hermana Carmen de Cubelles la regidora le ha ofrecido un local para poder reunirse para tratar temas de pobreza energética. También nos ha pedido hacer difusión de la charla que hará APE en esta localidad el 28 de noviembre.

Susana de Barcelona: ha recibido una carta del juzgado de una deuda de luz de cuando no tenía los suministros regularizados. Se le ha aconsejado que vaya a pedir un abogado de oficio para que la asesore.

Carlos de Santa Coloma: tiene una vivienda a medias con su madre donde han ido a vivir. Las facturas del agua y la luz están a su nombre pero del gas lleva mucho tiempo sin recibir facturas. Se le ha aconsejado que vaya a las oficinas directamente para ver cómo está su situación. Nos pregunta si tiene derecho al bono social, porque últimamente tiene trabajos muy inestables. El problema es que al vivir en el piso con su madre le van a pedir el cómputo de los ingresos de la unidad familiar para acceder al bono social.

Ana de Barcelona: no tiene contrato de luz y ahora le van a poner los nuevos contadores. Se le ha comentado que con las escrituras puede hacer un alta nueva a su nombre.

Antonia de Badalona: vive con su hijo en un piso recuperado. Tiene contrato de agua pero el eterno problema es cómo poder regularizar la luz sin tener un contrato de alquiler. Esta es nuestra gran lucha que a día de hoy la Administración sigue sin darnos respuesta.

Celia de Barcelona: es la primera vez que viene y está muy afectada, no puede hacer frente a las facturas de los suministros. La hemos intentado animar entre todas y se le ha aconsejado que vaya a ver a la trabajadora social que es el primer y más importante paso, y si no se ve con fuerzas de ir sola, alguna compañera la podría acompañar.

68a CRÒNICA: pèrdua de la por i de la vergonya

Crònica del 22 de novembre 2017

Hem començat l’assessorament del 22 de novembre amb el relat de mans de Cristina García, Lucía Navarro i Neus Escofet.

L’assessorament s’inicia amb diversos afectats que han vingut per primera vegada, aquesta primera vegada sempre és la més dura, però gràcies a la calidesa de tots els nostres companys, aquesta por es va superant poc a poc.

A continuació fem la ronda de casos:

Raquel de Barcelona: té el certificat d’exclusió residencial i el bo social a Endesa, però ara està preocupada perquè la seva situació ha canviat una mica, el seu fill ha començat a treballar i no sap si va a perdre el bo social.
També té problemes per accedir al bo social d’AGBAR perquè l’anterior inquilí tenia un deute amb la companyia. Ha anat al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) perquè li facin un canvi de nom però no l’hi han arreglat. Se li ha aconsellat que vagi a la companyia i que faci el canvi directament. Ens informarà en el proper assessorament sobre com li ha anat.

Josep de Barcelona: ja té al seu nom les factures d’aigua i llum, ara el seu problema és el gas que realment no sap molt bé com està la seva situació, si hi ha deute o no, però ara el més important és que es faci revisar la instal·lació del gas per la seva pròpia seguretat i la dels seus veïns.

Reyes de Barcelona: vol saber si el bo social de l’aigua es renova directament. El nostre company José Luis li comenta que rebrà una carta de la companyia per revisar-lo.

David de Cornellà: ha rebut una carta per canviar el comptador de la llum o si no li tallaran el subministrament. Està preocupat perquè no va al seu nom. Se li comenta que ja tots els comptadors són digitals i que no passa res per canviar-ho, però se li aconsella que el comptador segueixi sent de lloguer, mai de propietat.

Tania de Barcelona: porta quatre mesos que no rep cap factura de la llum. Però ara ha rebut una factura d’Endesa de 350 € per una alta nova. Té el certificat d’exclusió residencial, el millor és que vagi a veure la seva treballadora social per si la poden ajudar a fer front al pagament d’aquesta factura.

Charo de Barcelona: ens comenta que a la seva germana Mª Carmen de Cubelles la regidora li ha ofert un local per poder reunir-se per tractar temes de pobresa energètica. També ens ha demanat fer difusió de la xerrada que farà APE en aquesta localitat el 28 de novembre.

Susana de Barcelona: ha rebut una carta del jutjat d’un deute de llum de quan no tenia els subministraments regularitzats. Se li ha aconsellat que vagi a demanar un advocat d’ofici perquè la assessori.

Carlos de Santa Coloma: té un habitatge a mitges amb la seva mare on han anat a viure. Les factures de l’aigua i la llum estan al seu nom però del gas porta molt temps sense rebre factures. Se li ha aconsellat que vagi a les oficines directament per veure com està la seva situació. Ens pregunta si té dret al bo social, perquè últimament té treballs molt inestables. El problema és que al viure al pis amb la seva mare li van a demanar el còmput dels ingressos de la unitat familiar per accedir al bo social.

Ana de Barcelona: no té contracte de llum i ara li posaran els nous comptadors. Se li ha comentat que amb les escriptures pot fer una alta nova al seu nom.

Antonia de Badalona: viu amb el seu fill en un pis recuperat. Té contracte d’aigua però l’etern problema és com poder regularitzar la llum sense tenir un contracte de lloguer. Aquesta és la nostra gran lluita que a dia d’avui l’Administració continua sense donar-nos resposta.

Celia de Barcelona: és la primera vegada que ve i està molt afectada, no pot fer front a les factures dels subministraments. L’hem intentat animar entre totes i se li ha aconsellat que vagi a veure a la treballadora social que és el primer i més important pas, i si no es veu amb forces d’anar sola, alguna companya la podria acompanyar.

67a CRÓNICA: trabas de Endesa para acceder al bono social

Crónica del 8 de noviembre de 2017

Hemos empezado el asesoramiento del 8 de noviembre con el relato de manos de Neus Escofet, Cristina García y Lucía Navarro.

María empieza el asesoramiento explicando que nuestra compañera Hyerim está haciendo una recopilación de casos para saber cómo afecta la pobreza energética a las personas y que todas tenemos que traer las facturas de agua, luz y gas.
También nos comenta que en dos semanas vamos a ir a Endesa todas las que tengamos derecho a solicitar el nuevo bono social.

Los casos de hoy han sido los siguientes:

Charo de Cubelles: nos confirma y nos da más detalles de la reunión con la Regidora de Servicios Sociales el próximo 28 de noviembre para hablar de la Ley 24/2015.

María de Barcelona: ha recibido una carta de Endesa que le dice que tiene que cambiar el contador antiguo por el nuevo y la han amenazado con que si no lo hace le cortarán el suministro. Le hemos comentado que no se preocupe, que aunque el cambio es obligatorio tiene de plazo hasta finales de 2018 para cambiar el contador.

Claris de Barcelona: nos ha conocido gracias a Ross Mary cuando repartía flyers. Está en paro y tiene dos hijos pequeños, recibe ayuda de Cáritas pero no puede hacer frente a los recibos de suministros. Tiene visita el próximo día 14 de noviembre a Servicios Sociales. Se le ha aconsejado que primero de todo tramite el informe de exclusión residencial y en el próximo asesoramiento traiga todas las facturas para ver a qué ayudas puede acceder.

Yolanda de Barcelona: vive en un piso de alquiler social, está preocupada porque lleva cuatro meses en el piso y aún no ha recibido ninguna factura. Fue a Endesa y le comentan que su contrato es con Iberdrola. Se le ha aconsejado que primero de todo solicite el informe de exclusión residencial para que esté protegida contra los cortes, y que el bono social del suministro de la luz lo puede solicitar en Iberdrola.

Jordi de Barcelona: nos comenta que su hermana fue  a comprar un electrodoméstico en una gran superficie y allí mismo había un punto de Endesa. Cuando seleccionó el electrodoméstico que le gustaba el mismo empleado le ofreció los bonos descuentos o tarjeta regalo de Endesa.
Había 2 opciones: 60 € y 100 €. El de 60 € era por permanencia y el de 100 € por cambio de compañía.

En el segundo caso es un cambio de compañía con todos los problemas que eso acarrea y además una permanencia de un año. Que como en el primer caso, si antes de un año te das de baja pierdes el bono de 60 €, más una penalización. Y por supuesto, si en el periodo de permanencia vuelves a cambiar de compañía, otra penalización.

El personal de la gran superficie no avisa de los daños colaterales, solo hablan de los beneficios y el ahorro. Bastante gente entra en el juego, no entienden que detrás hay trampas y si se las encuentran, el personal de la gran superficie no quiere saber nada, los envían a Endesa. A todo esto, la letra del contrato que firmas, más que pequeña es microscópica.

Mohamed de Barcelona: es uno de nuestros compañeros que presentó el documento de APE para la condonación de la deuda en Endesa. Ha recibido una carta de la empresa donde le piden que presente las facturas a la Administración pública para que se las paguen, también le han adjuntado la notificación del BOE sobre el bono social con un texto tan complicado que nadie puede entender.

¡Son increíbles los señores de Endesa, su avaricia es infinita!

Raquel de Barcelona: nos trae muy buenas noticias: se ha tardado  más de seis meses en conseguir esta victoria pero gracias a la lucha constante para defender los derechos de Josep que no tenía ni luz ni agua, al final ha conseguido el alta de los suministros.

Cuando las cosas nos parecen muy negras y no vemos solución alguna, no hay que desfallecer porque la lucha y la solidaridad nos hacen más fuertes para poder conseguir todo lo que nos propongamos. Tenemos que recordar que lo imposible solo tarda un poco más.

67a CRÒNICA: traves d’Endesa per accedir al bo social

Crònica del 8 de novembre de 2017

Hem començat l’assessorament del 8 de novembre amb el relat de mans de la Neus Escofet, la Cristina García i la Lucía Navarro.

Maria comença l’assessorament explicant que la nostra companya Hyerim està fent un recull de casos per saber com afecta la pobresa energètica a les persones i que totes hem de portar les factures d’aigua, llum i gas.
També ens comenta que en dues setmanes anirem a Endesa totes les que tinguem dret a sol·licitar el nou bo social.

Els casos d’avui han estat els següents:

Charo de Cubelles: ens confirma i ens dona més detalls de la reunió amb la Regidora de Serveis Socials el proper 28 de novembre per parlar de la Llei 24/2015.

Maria de Barcelona: ha rebut una carta d’Endesa que li diu que ha de canviar el comptador antic pel nou i l’han amenaçat que si no ho fa li tallaran el subministrament. Li hem comentat que no es preocupi, que tot i que el canvi és obligatori té de termini fins a finals de 2018 per canviar el comptador.

Claris de Barcelona: ens ha conegut gràcies a Ross Mary quan repartia flyers. Està a l’atur i té dos fills petits, rep ajuda de Càritas però no pot fer front als rebuts de subministraments. Té visita el proper dia 14 de novembre a Serveis Socials. Se li ha aconsellat que primer de tot tramiti l’informe d’exclusió residencial i en el pròxim assessorament porti totes les factures per veure a quines ajudes pot accedir.

Yolanda de Barcelona: viu en un pis de lloguer social des de fa quatre mesos i està preocupada perquè encara no ha rebut cap factura. Va anar a Endesa i li van comentar que el seu contracte el té amb Iberdrola. Se li ha aconsellat que primer de tot sol·liciti l’informe d’exclusió residencial perquè estigui protegida contra els talls, i que el bo social del subministrament de la llum ho pot sol·licitar a Iberdrola.

Jordi de Barcelona: ens comenta que la seva germana va anar a comprar un electrodomèstic en una gran superfície i allà mateix hi havia un punt d’Endesa. Quan va seleccionar l’electrodomèstic que li agradava el mateix empleat li va oferir els bons descomptes o targeta regal d’Endesa.
Hi havia 2 opcions: 60 € o 100 €. El de 60 € era per permanència i el de 100 € per canvi de companyia.

En el segon cas és un canvi de companyia amb tots els problemes que això comporta i a més una permanència d’un any. Que com en el primer cas, si abans d’un any et dones de baixa perds el bo de 60 €, més una penalització. I per descomptat, si en el període de permanència tornes a canviar de companyia, una altra penalització.

El personal de la gran superfície no avisa dels danys col·laterals, només parlen dels beneficis i l’estalvi. Bastant gent entra en el joc, no entenen que darrere hi ha trampes i si se les troben, el personal de la gran superfície no vol saber res, els envien a Endesa. A tot això, la lletra del contracte que firmes, més que petita és microscòpica.

Mohamed de Barcelona: és un dels nostres companys que va presentar el document de APE per a la condonació del deute a Endesa. Ha rebut una carta de l’empresa on li demanen que presenti les factures a l’Administració pública perquè se les paguin, també li han adjuntat la notificació del BOE sobre el bo social amb un text tan complicat que ningú pot entendre.

Son increïbles els senyors d’Endesa, la seva avarícia és infinita!

Raquel de Barcelona: ens porta molt bones notícies: s’ha trigat més de sis mesos en aconseguir aquesta victòria però gràcies a la lluita constant per defensar els drets de Josep que no tenia ni llum ni aigua, al final ha aconseguit l’alta dels subministraments.

Quan les coses ens semblen molt negres i no veiem cap solució, no cal defallir perquè la lluita i la solidaritat ens fan més forts per poder aconseguir tot el que ens proposem. Hem de recordar que l’impossible només triga una mica més.

66a CRÓNICA: acoso teléfonico por parte de suministradoras

Crónica del 18 de octubre de 2017

El asesoramiento del 18 de octubre nos viene de la mano de las compañeras Cristina García, Neus Escofet y Lucía Navarro.

Montse de Barcelona: nos cuenta que cobra de ayuda 475 € y paga de alquiler 590 €. Servicios Sociales le paga algún recibo de luz y poco más. Ella siente que no puede hacer frente a todo, y los recibos de la luz son de unos 40 €.

Lleva 10 años esperando un piso de alquiler social. Tiene una hija de 18 años con pequeña minusvalía que no cobra nada. Le hemos ofrecido acompañarla a Endesa para ayudarla a tramitar el bono social.

Valeria de Terrassa: es una compañera que está en PAH Terrassa y asesora en su asamblea en temas de pobreza energética. Nos explica un caso de suministro de luz irregular, con denuncia de Endesa. Le hemos dicho que estaría bien que viniera la afectada a nuestro asesoramiento y conocer mejor su caso.

Mª Ángeles de Barcelona: nos explica que la estafaron con el alquiler de su piso con un “contrato fraudulento”. Ya lo denunció en su día. Paga sus recibos de agua y la tiene regularizada, pero con la luz está de manera irregular (ya estaba así cuando entró a vivir a su piso) y no tiene contrato con Endesa. Le llegó una carta de la suministradora con 1.200 € de deuda y un expediente abierto. Le decimos que prepare el contrato de alquiler, el informe de exclusión residencial y el boletín azul y que acuda al PAE (Punto de Asesoramiento Energético) de su zona. Y quedamos con ella para un acompañamiento a Endesa.

Miguel de Montcada i  Reixac: ya es usuario de Servicios Sociales. Nos dice que cobra los 450 € de ayuda y que Servicios Sociales ya le abonó 1.000 € y pico en facturas pero sigue sin poder pagar los suministros. Sabe que tiene deuda pero no sabe de cuánto. Se le ofrece un acompañamiento para mirar su facturación y si tiene algún expediente abierto.

Kerly de Badalona: ya ha venido varias veces a APE. Nos dice que tiene deuda con Endesa y que no dejan de acosarla para que pague. Es usuaria de Servicios Sociales.

Charo de Cubelles: es una compañera que está en contacto con la Regidora y trabajadoras sociales de Cubelles. Por lo visto allí no conocían la Ley 24/2015 y ha hecho gestiones para que APE dé una charla allí y que empiecen a aplicar la ley en esa población. Nos comunica que la fecha será el próximo 28 de noviembre.

66a CRÒNICA: assetjament telefònic per part de subministradores

Crònica del 18 d’octubre de 2017

L’assessorament del 18 d’octubre ens arriba de la mà de les companyes Cristina García, Neus Escofet i Lucía Navarro.

Montse de Barcelona: ens explica que cobra d’ajuda 475 € i paga de lloguer 590 €. Serveis Socials li paga algun rebut de llum i poc més. Ella sent que no pot fer front a tot, i els rebuts de la llum són d’uns 40 €. Porta 10 anys esperant un pis de lloguer social. Té una filla de 18 anys amb petita minusvalidesa que no cobra. Li hem ofert acompanyar-la a Endesa per ajudar-la a tramitar el bo social.

Valeria de Terrassa: és una companya que està en PAH Terrassa i assessora en la seva assemblea en temes de pobresa energètica. Ens explica un cas de subministrament de llum irregular, amb denúncia d’Endesa. Li hem dit que estaria bé que vingués l’afectada al nostre assessorament i conèixer millor el seu cas.

Mª Àngels de Barcelona: ens explica que la van estafar amb el lloguer del seu pis amb un “contracte fraudulent”. Ja ho va denunciar en el seu moment. Paga els seus rebuts d’aigua i la té regularitzada, però amb la llum està de manera irregular (ja estava així quan va entrar a viure al seu pis) i no té contracte amb Endesa. Li va arribar una carta de la subministradora amb 1.200 € de deute i un expedient obert. Li diem que prepari el contracte de lloguer, l’informe d’exclusió residencial i el butlletí blau i que acudeixi al PAE (Punt d’Assessorament Energètic) de la seva zona. I vam quedar amb ella per a un acompanyament a Endesa.

Miguel de Montcada i Reixac: ja és usuari de Serveis Socials. Ens diu que cobra els 450 € d’ajuda i que Serveis Socials ja li va abonar 1.000 € i escaig en factures però segueix sense poder pagar els subministraments. Sap que té deute però no sap de quant. Se li ofereix un acompanyament per mirar la seva facturació i si té algun expedient obert.

Kerly de Badalona: ja ha vingut diverses vegades a APE. Ens diu que té deute amb Endesa i que no deixen de assetjar-la perquè pagui. És usuària de Serveis Socials.

Charo de Cubelles: és una companya que està en contacte amb la Regidora i treballadores socials de Cubelles. Es veu que allà no coneixien la Llei 24/2015 i ha fet gestions perquè APE doni una xerrada allà i que comencin a aplicar la llei en aquesta població. Ens comunica que la data serà el proper 28 de novembre.

 

65a CRÒNICA: luchamos para garantizar el derecho a agua, luz i gas colectivamente

 

Crónica del 4 de octubre de 2017

 

Hemos empezado el asesoramiento del 4 de octubre con el relato de manos de Neus Escofet y Lucía Navarro. Los casos han sido los siguientes:

Toni de Cerdanyola: ingeniero empresario que quebró. Está embargado y lleva dos años sin pagar ningún suministro. Le cortaron la luz hace más de un año y como está esperando lo peor, ha venido a APE para comentarnos su situación y aprender a plantar cara a su problema de pobreza energética.

María de Montcada: le embargaron su piso y ahora está de alquiler. Debe luz y agua desde hace un año, por lo tanto ha venido para aprender a defender su caso.

Carolina de Barcelona: ya se le hizo un acompañamiento por el caso del engaño de los comerciales de Gas Natural y denunció ante Consum donde le contestaron que se tramitará como denuncia administrativa. La acosan por teléfono para que pague tres facturas.

Salvador de Barcelona: le han contestado la petición de Consum sobre condonación de la deuda que Consum archiva como queja.

Mar de Cubelles: nos comenta que ha conseguido que la Regidora pida reunirse con ella y APE.

Como podemos ver, hoy han venido al asesoramiento dos nuevas personas afectadas a las que entre todas hemos dado fuerzas para que se unan a APE y empiecen a luchar por su derecho a los suministros básicos.

65a CRÒNICA: lluitem per garantir el dret a aigua, llum i gas col·lectivament

Crònica del 4 d’octubre de 2017

Hem començat l’assessorament del 4 d’octubre amb el relat de mans de Neus Escofet i Lucía Navarro. Els casos han estat els següents:

Toni de Cerdanyola: enginyer empresari que va fer fallida. Està embargat i porta dos anys sense pagar cap subministrament. Li van tallar la llum fa més d’un any i com està esperant el pitjor, ha vingut a APE per comentar-nos la seva situació i aprendre a plantar cara al seu problema de pobresa energètica.

María de Montcada: li van embargar el seu pis i ara està de lloguer. Deu llum i aigua des de fa un any, per tant ha vingut per aprendre a defensar el seu cas.

Carolina de Barcelona: ja se li va fer un acompanyament pel cas de l’engany dels comercials de Gas Natural i va denunciar davant Consum on li van contestar que es tramitarà com a denúncia administrativa. L’assetgen per telèfon perquè pagui tres factures.

Salvador de Barcelona: li han contestat la petició de Consum sobre condonació del deute que Consum arxiva com a queixa.

Mar de Cubelles: ens comenta que ha aconseguit que la Regidora demani reunir-se amb ella i APE.

Com podem veure, avui han vingut a l’assessorament dues noves persones afectades a les quals entre totes hem donat forces perquè s’uneixin a APE i comencin a lluitar