Logo APE_blanc_header

76 Crònica – Segueix la vulnerabilitat de les famílies però anem sumant petites victòries

photo_2018-05-14_19-14-31

Crònica del 21 de març de 2018

Dora i Ernest de l’Hospitalet de Llobregat: són un matrimoni gran i ens comenten que Serveis Socials ja no els ajudaran a pagar les factures. Els vam explicar que han d’anar a l’assistenta per sol·licitar els bons de l’aigua i que han d’ajustar les factures de Gas Natural. Dimarts que ve se’ls farà un acompanyament.

Esther de APE Baix Penedès: ens comenta el cas d’un afectat que té els subministraments de forma irregular, encara que té contracte i comptadors. Li ha arribat una multa de 4.000 €. Pregunta si costa diners fer un canvi de nom.

Àsia de Barcelona: ens comenta que ha tingut irregularitats en les factures de Gas Natural i Agbar. Ens parla d’imports elevadíssims a la factura d’aigua a causa d’una fuita. Se li ofereix un acompanyament.

Àngels de Barcelona: ve amb la seva germana; té un contracte de lloguer fraudulent en un pis de la Sareb i sembla ser que hi ha diverses inquilines de l’edifici amb el mateix problema. Ha sol·licitat un lloguer social. Té contracte d’aigua però la llum la té de manera irregular. Es proposa fer-li un acompanyament però ha de portar el butlletí blau i el contracte actual de lloguer. Se li aconsella que vagi al PAE perquè li paguin el butlletí blau.

David de Cornellà: té un lloguer social i ha rebut una carta d’Endesa reclamant el deute pendent. Se li farà un acompanyament per fer un canvi de nom.

Joana de l’Hospitalet de Llobregat: ens comenta que li van tallar la llum a la seva mare per un deute de 500 €, va pagar aquest deute però no li han reconnectat el subministrament perquè li falta el butlletí blau. Porta un any i mig amb el subministrament irregular. Li ha arribat un expedient amb una multa de 2.500 €. Té l’Informe d’Exclusió Residencial i està lluitant per aconseguir un lloguer social. Se li recomana que vagi a Serveis Socials perquè li paguin el butlletí i així poder anar a Endesa a sol·licitar un alta nova amb l’informe d’exclusió residencial.

Manuel i Visi del Vendrell: van estar 15 dies sense llum, i llavors es van connectar de forma irregular i els ha arribat un expedient de Gas Natural de 400 € de multa. Se’ls aconsella anar a Serveis Socials per acreditar la seva vulnerabilitat i intentar baixar el deute.

Mari Carmen de Cubelles: ha explicat que la meitat del seu deute de Gas Natural la va pagar l’Ajuntament i que ja li han concedit el bo social del 25%. De la seva reclamació a Endesa per estafa, ja ha rebut resposta de la CNMC (Comissió Nacional dels Mercats i la Competència) conformi la seva reclamació ja està en marxa.

Amalia d’Avinyonet: ens comenta que ja ha aconseguit el bo Social d’Endesa.

Víctor de Santa Coloma de Gramenet: té un lloguer fraudulent i el propietari del pis va donar de baixa els subministraments. Per donar-se d’alta li demanen la cèdula d’habitabilitat i comenta que li està costant molt obtenir-la. El company Josep s’ha ofert a acompanyar-lo al Ajuntament o al banc per sol·licitar-la. Ens informa que a Santa Coloma de Gramenet l’Ajuntament no vol fer els Informes d’Exclusió Residencial per als comptadors solidaris de l’aigua.

Encarna de Gavà: ens informa que ja li ha arribat la resposta d’Endesa referent a la condonació, la mateixa que han rebut tots els afectats que van sol·licitar la condonació.

Ana de la PAH de Barcelona: durant el temps que va estar fora al seu país li ha arribat una multa de 1.400 € per subministrament irregular. Ha de sol·licitar l’Informe d’Exclusió Residencial per a poder rebaixar el deute.

Hem finalitzat l’assessorament formant els grups per als acompanyaments a Gas Natural i Endesa del proper dimarts.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone