71 Crónica. Primer assessorament de 2018

photo_2018-03-08_13-45-31

Avui 10 de gener, hem començat amb força el primer assessorament de l’any amb el relat de mans de la Neus Escofet, la Cristina García i la Lucía Navarro.

Els casos han estat els següents:

Mª Àngels de Barcelona: ens comenta que al final ha aconseguit el bo social de la llum com a consumidora vulnerable severa.

Mª Cruz de Terrassa: té un antic deute d’embargament amb Gas Natural. El nostre company Josep li comenta que aquest deute no és referent al consum sinó en concepte del cost de la instal•lació de la calefacció. També li comenta que mai et poden embargar el salari mínim que està establert per llei.
A més, té problemes amb la seva treballadora social, no li vol fer el certificat de risc d’exclusió residencial perquè viu en un habitatge recuperat. Les seves companyes d’APE Terrassa la acompanyaran a Serveis Socials i ens informaran en el pròxim assessorament.

Raquel de Barcelona: porta el cas de José María i ens informa que aquest ha rebut un missatge d’una empresa cobradora de morosos que li reclama un deute de 1.600 €. Com ell té l’informe de risc d’exclusió residencial, se li comenta que no es preocupi però estarem pendents.

Sandra de Baix Penedès: ha rebut la carta del bo social, on li comuniquen que no l’hi concedeixen perquè té uns ingressos familiars de 300 €. Se li comenta que vagi a parlar amb la subministradora, ja que amb aquests ingressos sí que entra en el bo social.

Cecília, la nostra nova companya infatigable: està en el PAE de Nou Barris recollint signatures per a la remunicipalització de l’aigua a Barcelona i repartint flyers de APE. Pregunta si podríem donar una xerrada a les Roquetes.

Lucía de Ciutat Meridiana: segueix amb el seu terrible problema amb els subministraments i està molt angoixada. Aquest divendres se li farà un acompanyament per solucionar el tema de l’aigua en primer lloc.

Lucía Delgado ens explica el cas de Fran de Badalona, que té un deute acumulat de 4.000 € que li està reclamant Endesa. A hores d’ara està pagant les factures sense problemes, perquè la seva situació ha millorat però no es pot fer càrrec del deute acumulat, totalment il•legítim, així que per aquest motiu demanarà la condonació del mateix.

Charo ens comenta que la seva germana Mar de Cubelles, té dubtes sobre si pot sol•licitar el bo social de la llum per discapacitat. Josep li recomana que miri primer la informació que hi ha al web APE, i després vagi a parlar amb la subministradora.
També ens informa que a partir del 15 de gener té prevista una reunió amb l’associació de veïns per fer una APE al Garraf.

Ross Mary té dubtes sobre el bo social i creu que per sol•licitar-ho és millor tenir el certificat d’exclusió residencial.

Lluís de Castelldefels: té una jubilació molt baixa i viu amb el seu fill de 12 anys, no sap si li correspon el bo social. Se li ha aconsellat que porti en el pròxim assessorament les factures de la llum per veure en quines condicions té el contracte i si es pot reajustar.

Hem finalitzat l’assessorament amb la campanya de remunicipalització de l’aigua a Barcelona. Gisela, d’Aigua és Vida, plataforma promotora, ens ha vingut a explicar la iniciativa ciutadana. Necessitem més de 15.000 signatures i tenim temps fins al 15 de febrer.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone